وزیر دفاع آلمان گفت: آلمان در حال حاضر مشغول ارزیابی نیازها برای تقویت نیروست و در آینده‌ای نزدیک تصمیماتی اتخاذ خواهد کرد، استقرارها به لیتوانی محدود نخواهد شد.

تصمیم آلمان برای اعزام نیروهای بیشتر به کشورهای جناح شرقی ناتو

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: وزیر دفاع آلمان اعلام کرد، پس از آنکه روسیه رسما دو منطقه لوهانسک و دونتسک اوکراین را به عنوان مناطق مستقل به رسمیت شناخت، برلین ممکن است نیروهای بیشتری به لیتوانی و دیگر کشورهای جناح شرقی ناتو اعزام کند.

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان در کنفرانس خبری مشترکی با همتای لیتوانیایی‌اش در پایگاه نظامی "روکلا" گفت: کاملا مشخص است که ما باید اقدامات بازدارنده جدی‌تر و سختگیرتری اعمال کنیم.

وی افزود: می‌خواهم تاکید کنم که ما آماده‌ایم نیروهای زمینی و هوایی بیشتری اعزام کنیم. ما همچنن آماده‌ایم تا نیروهای بیشتری به لیتوانی اعزام کنیم و این پیام را بدهیم که ما همیشه در کنار شرکایمان هستیم و در بحران یک شریک قابل اعتماد محسوب می‌شویم.

لامبرشت تصریح کرد: آلمان در حال حاضر مشغول ارزیابی نیازها برای تقویت نیروست و در آینده‌ای نزدیک تصمیماتی اتخاذ خواهد کرد. استقرارها به لیتوانی محدود نخواهد شد.

وزیر دفاع آلمان در ادامه گفت: ما درباره کل جناح شرقی ناتو صحبت می‌کنیم. ما شرایط را تحت نظ داریم و باید مطمئن شویم که جناح شرقی به خوبی تحت محافظت قرار دارد. ما در حال حاضر به دنبال این هستیم که چه اقدامات بیشتری باید اتخاذ کنیم.

سربازان آلمانی حدود نیمی از ۱۱۰۰ نیروی ناتو در لیتوانی را تشکیل می‌دهند. این گروه جنگی ناتو علاوه بر نیروهای آلمانی شامل نیروهایی از بلژیک، جمهوری چک، لوکزامبورگ، هلند و نروژ نیز می‌باشد.

احتمال اعزام نیروهای بیشتر که توسط لامبرشت مطرح شد علاوه بر ۳۶۰ نیروی آلمانی است که در حال حاضر به این گروه جنگی ناتو اضافه شده‌اند. این در حالی است که نروژ نیز اعلام کرد که قصد دارد با اعزام ۵۰ الی ۶۰ سرباز دیگر، مشارکت خود در این گروه جنگی را افزایش دهد.

بعلاوه، لندن با اعزام ۸۰۰ نیرو، در حال تقویت گروه جنگی ناتو به رهبری انگلیس در استونی است.     

آرویداس آنوساسکاس، وزیر دفاع لیتوانی گفت:‌ پس از این تقویت نیروی مطرح شده، نیروهای ناتو در کشورهای حوزه بالتیک یعنی در لیتوانی، لتونی و استونی دو برابر خواهد شد و در سه گروه جنگی در هر یک از این کشورها به بیش از ۶۰۰۰ نیرو خواهد رسید.  

این در حالی است که تعداد نیروهای ناتو در این سه کشور در ابتدای سال جاری میلادی حدود ۳۴۰۰ نیرو بود.

آنوساسکاس گفت: پس از همه این تقویت‌ها، لیتوانی و استونی بیش از ۲۰۰۰ نیروی ناتو خواهند داشت. لتونی نیز احتمالا کمی کمتر اما همچنان میزبان تعداد قابل توجهی نیروی ناتو خواهد بود.  

به دنبال الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۷ میلادی، ناتو چهار گروه جنگی چند ملیتی با حضور بیش از ۱۰۰۰ نیرو در هر یک از کشورهای استونی، لیتوانی، لتونی و لهستان تشکیل داد. این گروه‌های جنگی تشکیل شدند تا از وقوع هرگونه حمله جلوگیری کنند و برای رسیدن نیروهای پشتیبانی زمان بخرند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید