این پارک جنگلی دارای شش گونه گیاهی از قبیل درختان و گیاهان توسکا، لرک و توسکا، توسکا و بلوط، افرا و بلوط، ممرز، انجیلی و ممرز انجیل می باشد.

کشپل پارکی در حاشیه زیبای لاویج رود

به گزارش سلام نو، پارک جنگلی کشپل مازندران یکی از تفریحگاه های خانوادگی و از پارک های جنگلی باصفا در شهرستان نور است. جنگل کشپل از شش گونه پوشش گیاهی و جنگلی از جمله درختان و گیاهان توسکا، لرک و توسکا، توسکا و بلوط، افرا و بلوط، ممرز، انجیلی و ممرز انجیل پوشانده شده است. علاوه بر پوشش گیاهی زیبا و منحصر بفرد، رودخانه ها و چشمه های شفاف و زلال آن منظره بسیار زیبایی را در این جنگل ۷۲۰۰ متری خلق کرده و هر سال تعداد زیادی توریست و گردشگر برای تفریح و سرگرمی به این مکان سرازیر می شوند.

چشمه‌ های پر آب شرایط را برای تفریح مهیا ساخته و شهرداری چمستان تاسیسات و تسهیلات پراکنده ای از قبیل آلاچیق، حصار نرده ‌ای، پله سنگی، فروشگاه مواد غذایی و کته کبابی، پارک بازی برای بچه ‌ها و زمین بازی فوتبال و والیبال و سرویس بهداشتی فراهم کرده است.

کشپل پارکی در حاشیه زیبای لاویج رود

پارک کشپل در حاشیه زیبای لاویج رود، با چشمه های پرآب و زلال و امکانات نسبی اقامتی، رستوران، قهوه خانه سنتی، سرویس بهداشتی و محل بازی کودکان، از جاذبه های زیبا و دیدنی چمستان است که می توانید در ایام تابستان اوقاتی خوش را در آن سپری کنید.

جنگل‌ های لاویج از تنوع زیاد گونه ‌های گیاهی و دختان گوناگون برخوردار است و در هر ناحیه آن چشمه‌ سارانی از دل زمین می ‌جوشد. این منطقه در هر فصلی از سال از میوه‌ های وحشی و جنگلی خاصی برخوردار است. بهار با شکوفه‌ های سفید، تابستان یکسره سبز و پاییز هزار رنگ آن جلوه های طبیعی آن به شمار می ‌رود.

کشپل پارکی در حاشیه زیبای لاویج رود

پارک جنگلی کشپل از نظر پوشش گیاهی دارای شش گونه جنگلی توسکا، لرک و توسکا، توسکا و بلوط، افرا، بلوط، ممرز، انجیلی و ممرز و انجیل است.

این پارک جنگلی که به واسطه وجود چشمه های فراوانش در بین گردشگران و محلی ها مشهور است در بدو ورود به چمستان، در جاده لاویج واقع شده است. چشمه و درختان به هم گره خورده جنگل در این منطقه، تابلویی زیبا و منحصربفرد از طبیعت را در پیش چشم بینندگان ترسیم کرده است.

برای گذراندن یک روز خوب در این جنگل از لباسهای راحت و مناسب برای کوهنوردی استفاده کنید. همینطور پیشنهاد میشود اگر کودک خردسال به همراه دارید آب معدنی با خود ببرید.

موقعیت جغرافیایی

این پارک جنگلی در شهرستان نور، شهر چمستان درمسیر ییلاقی لاویج و در حد فاصل ۲/۵ کیلومتری از چمستان با موقعیتی که از شمال به جاده نور-چمستان، از جنوب به کوه و آب گرم لاویج، از شرق به جنگل‌های چمستان واز غرب به لاویج رود و شهرک صنعتی چمستان منتهی می شود، واقع شده‌ است.

مسیر دسترسی

پارک جنگلی کشپل در مازندران، چمستان مسیر ییلاقی لاویج و در ۲/۵ کیلومتری چمستان واقع شده است. این پارک جنگلی در ابتدای جاده آسفالته لاویج از سمت چمستان قرار گرفته است.

کشپل پارکی در حاشیه زیبای لاویج رود

جاذبه های نزدیک

جنوب این پارک جنگلی و امتداد جاده ای که از چمستان به سوی این پارک می رود، به روستا و آبگرم لاویج منتهی می شود.

منبع: تریپ یار 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید