مین آنگ هلاینگ، رهبر شورای نظامی میانمار، این "فرمان عفو" را در هفتادوپنجمین سالروز اتحاد میانمار و برای ۸۱۴ زندانی صادر کرد.

عفو بیش از ۸۰۰ زندانی در میانمار در روز "اتحاد"

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: شورای نظامی میانمار، امروز (شنبه) در "روز اتحاد" این کشور برای بیش از ۸۰۰ زندانی فرمان عفو صادر کرد و در عین حال، نیروهای نظامی‌اش را در پایتخت این کشور به نمایش گذاشت.

از یکم فوریه سال گذشته، با کودتای ارتش و سرنگونی دولت منتخب آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار، این کشور توسط شورایی نظامی رهبری می‌شود. تاکنون در سرکوب تظاهرات ضدکودتای این کشور، بیش از ۱۵۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

مین آنگ هلاینگ، رهبر شورای نظامی میانمار، این "فرمان عفو" را در هفتادوپنجمین سالروز اتحاد میانمار و برای ۸۱۴ زندانی صادر کرد.

زاو مین تون، سخنگوی شورای نظامی میانمار گفت، غالب کسانی که از این فرمان عفو برخوردار شده‌اند، در زندان شهر یانگون، مرکز تجاری منطقه ای محبوس بوده‌اند.

این سخنگو درباره آزادی شان ترنل، شخصیت آکادمیک اتریشی که بیش از یک سال گذشته را در زندان میانمار به سر برده، اظهار نظر نکرد.

ترنل - یک استاد اقتصاد اتریشی - پیش از کودتا، مشاور آنگ سان سوچی بود، اما تنها چند روز پس از این کودتا، بازداشت شد. او به نقض قانون حفظ اسرار دولتی متهم شده و در صورت محکومیت، با حداکثر ۱۴ سال حبس روبرو است.

علاوه بر آزادی زندانیان، شورای نظامی میانمار این روز را با قدرت‌نمایی در پایتخت نظامی نایپیداو، که به‌خاطر گذرگاه‌های وسیع و اغلب خالی شهرت دارد، جشن گرفت.

صدها نیرو به ‌همراه شهروندان عادی، راهپیمایی کرده و پرچم این کشور را برافراشتند.

یک تحلیلگر مستقل مسائل میانمار گفت: پیامی که در روز اتحاد منتقل شد، کاملا با واقعیت میانمار متفاوت است. مضحک است که در هفتادوپنجمین سالگرد روز اتحاد، میانمار بیش از هر زمانی چند دسته شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید