دبیرکل حزب ایران قوی این مسیر رو به افزایش میل نخبگان به مهاجرت را خلاف رویکرد رهبری دانست و افزود: رهبری بارها از عوامل تقویت کننده مهاجرت جوانان گله کردند و ما نیز باید با تمام توان دنبال حل مشکلاتی باشیم که باعث مهاجرت نخبگان می‌شود، از جمله باید مسیر آنان را تسهیل کنیم و نباید با سخت‌گیری بیهوده آنان را آزار دهیم.

مسئولین باید در بین مردم حاضر باشند / نباید با سخت‌گیری بیهوده نخبگان را آزار دهیم / ایران قوی یعنی تکیه ما به مردم است / ما از دل مردم آمده‌ایم و به آنان پاسخگو خواهیم بود

هم‌زمان با دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دبیر کل و معاونین حزب در شرف تاسیس ایران قوی با حضور در حرم امام راحل با آرمان‌های امام خمینی تجدید بیعت کردند.

خشایار نادی، دبیر کل حزب ایران قوی، در حاشیه حضور در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی با اشاره به آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: خدمتگزاری بی‌منت و خالصانه به مردم و روحیه ایثارگری از آرمان‌های انقلاب بودند که در طی جنگ تحمیلی نیز درخشیدند و از عوامل اصلی پیروزی بر دشمن بعثی بودند. متاسفانه باید گفت که این دو آرمان امروز کمرنگ‌تر شده‌اند.

وی نقد پذیری را از دیگر ویژگی‌های نسل نخست مدیران انقلابی دانست و گفت: در ابتدای انقلاب مدیران انقلابی تشنه خدمت بودند و هر لحظه برای فداکاری آماده بودند، اما حالا برخی مسئولین ما اینطور نیستند. در ابتدای انقلاب کارها مطلقا برای رضای خدا و خدمت خلق‌الله بود. همین هدف به مسئولین شجاعت می‌داد. از سوی دیگر مدیران در ابتدای انقلاب نقدپذیرتر بودند، مسئله‌ای که به اصلاح کشور کمک می‌کرد چون پذیریش تصمیمات اشتباه احتمالی باعث جلوگیری از خسارت‌های بیشتر می‌شد.

این فعال سیاسی ادامه داد: متاسفانه این روزها برخی مسئولین ما از مردم فاصله گرفته‌اند و دنبال منافع شخصی و گروهی خود هستند، در حالی که در ابتدای انقلاب این طور نبود.

نادی مبارزه با اشرافی‌گری و فساد و بسط عدالت را از دیگر اهداف و آرمان‌های انقلاب دانست که در ابتدای انقلاب با شدت بیشتری دنبال می‌شد و افزود: این مسائل به طور پیوسته در سخنان رهبر معظم انقلاب نیز مورد تاکید قرار گرفته‌اند و ایشان نیز انتظار دارند که این مسائل به خصوص توسط مسئولین پیگیری شود.

این فعال سیاسی حمایت از مستضعفین، مبارزه با ظلم و عدالت محوری را از اصول امام خمینی دانست و ادامه داد: ایشان خدمت به مردم را عبادت و پابرهنگان را ولی نعمتان انقلاب می‌دانستند. این موضوع در تمام سال‌های گذشته مورد تاکید رهبری نیز بوده است.

مسئولین باید در بین مردم حاضر باشند / نباید با سخت‌گیری بیهوده نخبگان را آزار دهیم / ایران قوی یعنی تکیه ما به مردم است / ما از دل مردم آمده‌ایم و به آنان پاسخگو خواهیم بود

وی با تاکید بر این مسئله که بار سنگین انقلاب بر دوش مستضعفین بوده است نه بهره‌مندان و سرمایه‌داران ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر با کمرنگ شدن عدالت اجتماعی، افزایش فاصله طبقاتی و فاصله گرفتن برخی از مسئولین از مردم، اشرافی‌گری و فساد آنان، مستضعفین اندکی در حاشیه قرار گرفته‌اند. این رویه برخلاف تاکید چند باره مقام معظم رهبری به مسئولین درباره حضور در بین مردم، فاصله نگرفتن از آنان، شنیدن سخنان و نقدشان و حل کردن مشکلات آنان به خصوص قشر مستضعف است.

دبیرکل حزب ایران قوی ادامه داد: اگر مسئولین ما فرمایشات مقام معظم رهبری را به دقت عمل می‌کردند بسیاری از مشکلاتی که امروز گربیان مردم را گرفته است اساسا وجود نداشت.

نادی با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های مسئولین و کشور در دهه آینده، گفت: به باور من مهم‌ترین مسائل ما مبارزه با فساد و رانت، بهبود عدالت اجتماعی، اشتغال، شرطی نکردن اقتصاد، بهبود تولیدات ملی، حمایت از زنان و کمک به رشد آنان در ساختار دولت و حکومت، گسترش آزادی‌های مدنی، باز گذاشتن فضای نقد، استقبال از منتقدین و سپردن اقتصاد به مردم است. در کنار این حضور مسئولین در بین مردم و دوری از اشرافی‌گری از مواردی مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

این فعال سیاسی در واکنش به این که جوانان از عدم ورود به چرخه مدیریت کشور در چهارمین دهه از عمر انقلاب گلایه دارند، گفت: این گلایه جوانان به حق است و رهبر انقلاب نیز بارها بر این مسئله تاکید کردند و خود در نهادهای زیر مجموعه خود دست به جوانگرایی و استفاده از مدیران جوان زدند.

وی ادامه داد: باید پذیرفت بخشی از جوانان که وارد دانشگاه می‌شوند و تحصیلات عالی دارند نگاهی به ورود به ارگان‌های دولتی دارند و می‌خواهند در این ارگان‌ها پیشرفت کنند، اما ما امروز شاهد این هستیم که بیشتر جوانان نمی‌توانند حتی وارد این مسیر شوند و برای ورود به این مسیر به انواع روابط خاص یا معرفی ویژه نیاز دارند. وقتی جوانی که سرمایه و عمر خود را در تحصیل دانشگاهی گذاشته در مسیرش موفق نمی‌شود دچار نوعی سرخوردگی می‌شود و با مشکلات اساسی روبه‌رو می‌شود که او را به سمت مهاجرت سوق می‌دهد.

دبیرکل حزب ایران قوی این مسیر و افزایش میل نخبگان به مهاجرت را خلاف رویکرد رهبری دانست و افزود: رهبری بارها از عوامل تقویت کننده مهاجرت جوانان گله کردند و ما نیز باید با تمام توان دنبال حل مشکلاتی باشیم که باعث مهاجرت نخبگان می‌شود، از جمله باید مسیر آنان را تسهیل کنیم و نباید با سخت‌گیری بیهوده آنان را آزار دهیم. ما روی این جوانان سرمایه‌گذاری کردیم و باید از آنان حمایت کنیم و تلاش کنیم تا بتوانند زندگی خود را به بهترین شکل تامین کنند.

وی ادامه داد: دولت، مجلس و سایر ارگان‌ها باید همچون مقام معظم رهبری از این جوانان حمایت کنند و به آنان بها دهند. این حمایت از جذب در سازمان‌ها دولتی تا اعطا وام زود بازده برای راه‌اندازی کسب‌وکار متفاوت است.

مسئولین باید در بین مردم حاضر باشند / نباید با سخت‌گیری بیهوده نخبگان را آزار دهیم / ایران قوی یعنی تکیه ما به مردم است / ما از دل مردم آمده‌ایم و به آنان پاسخگو خواهیم بود

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به نقش پر رنگ زنان در انقلاب اسلامی افزود: بعد از انقلاب سهم زنان در جامعه روز به روز افزایش یافت و بانوان بیشتری وارد دانشگاه شدند و درصد بیسوادی و کم‌سوادی به شدت در بین زنان کاهش یافت. در پی این مسئله زنان ما به حق انتظار دارند که از ظرفیت و توامندی آنان در سطوح مختلف کشور استفاده شود، مسئله‌ای که در نهایت به نفع جامعه، نظام و کشور است. زنان ما ثابت کرده‌اند هر جا که بوده‌اند نتایج به شدت مثبتی در پی داشته‌اند.

وی ادامه داد: در هر جامعه‌ای زنان پیش‌قدم باشند وضعیت اجتماعی و اقتصادی جامعه به سرعت پیشرفت می‌کند و ما هم باید از ظرفیت زنان در سطوح عالی استفاده کنیم.

نادی در ادامه در پاسخ به این پرسش که دلیل اصلی تاسیس حزب ایران قوی چیست، گفت: ایده و دغدغه ما برای تاسیس حزب ایران قوی تاسیس حزبی قوی و فراگیر بود که به مردم پاسخگو باشد. متاسفانه ما شاهد این هستیم که به جز ۱۰ تا ۱۵ حزب بقیه احزاب ما چندان فعال نیستند. از طرف دیگر حزبی که حامی یک دولت بود درباره آن دولت چندان پاسخگو نیست.

وی مسئله دیگر حزب ایران قوی را توجه به جوانان و زنان دانست و گفت: توجه به جوانان و بانوان برای ما شعار نبوده و امروز چیزی نزدیک به نیمی از اعضای موسس حزب ایران قوی بانوانی هستند که اتفاقا اکثر آنان نیز از جوانان هم هستند. هدف ما پای کار آوردن جوانان و زنان است و ما می‌خواهیم این مسئله را عملیاتی کنیم و واقعا به آنان میدان دهیم. در استان‌ها نیز چنین خواهیم کرد و از ظرفیت زنان و جوانان استفاده خواهیم کرد.

دبیرکل حزب ایران قوی با اشاره به فلسفه تاسیس این حزب ادامه داد: ایران قوی یعنی ما از تمام نیروها، از جمله زنان و جوانان بهره ببریم. ایران قوی یعنی در تمام زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی ایران باید حرف اول را بزند. ایران قوی یعنی تکیه ما به مردم است. ما از دل مردم بیرون آمدیم و به آنان پاسخگو خواهیم بود و حالا نیز منتظر پاسخ وزارت کشور برای آغاز فعالیت رسمی خود هستیم. امیدواریم در این مسیر بتوانیم به مردم و بهبود زندگی آنان کمک کنیم و در مدیریت کشور نیز نظام را یاری کنیم.

کد خبرنگار: ۹
۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    1 0
    جناب نادی در خصوص برنامه های اقتصادی حزب بفرمائید
  • روشنک IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 0
    حزب شما اصوالگراست،اصلاح طلب است،مستقل؟
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 0
    چه دبیر کل خوشتیپی😌
  • سحر - ق GB ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    برنامه جنابعالی برای قشر آسیب پذیر هنرمند چیست؟ لطف می کنید بفرمائید؟
  • داراب جعفری IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    چرا صنعت خودرو در کشور ما در جا میزند؟
  • اشکان آرامی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    برنج کیلویی ۹۵۰۰۰ تومان است به من توضیح بدهید که برنامه اقتصادی شما چیست؟
  • 👩‍🦱 مرضیه برزگر ساکن اسلامشهر IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    جناب آقای نادی شما فکر می کنید بتوانید برای زنان کاری بکنید؟ برای زنان بد سرپرست و بیکار چیکار می خواهید بکنید؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید