سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم‌ سایبری پلیس فتا ناجا درخصوص پیامک جعلی سامانه ثنا هشدار داد.

هشدار پلیس فتا درباره پیامک جعلی سامانه ثنا

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا درباره کمین کلاهبرداران مجازی و ارسال پیامک‌های جعلی سامانه ثنا هشدار داد.

سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم‌ سایبری پلیس فتا ناجا با هشدار درخصوص «پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی» اظهارداشت: اخیرا مجرمان سایبری با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت‌نام الکترونیک قوه‌ قضائیه و با ارسال پیامکی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم‌ سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: کلاهبردارن داخل پیامک یک لینک جعلی قرار داده و با فریب شهروندان یک اپلیکیشن مخرب به عنوان سامانه روی تلفن همراه آنها نصب می کنند و از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آنها آگاهی ندارند در دام این کلاهبرداران اینترنتی قرار گرفته و تلفن همراه آنها عامل جرم می شود و از سیم کارت و تلفن همراه سوءاستفاده می کنند و پیامک هایی را از جانب قربانی ارسال می کنند.

وی گفت: افراد دقت داشته باشند پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه فاقد لینک بوده و جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک قضایی نیاز به واریز وجه نبوده و پیامک مذکور هیچ وقت با سر شماره شخصی ارسال نمی شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید