طبق اعلام رسانه‌های آمریکایی، اختلاف‌ها بین واشنگتن و کی‌یف بر سر خطر حمله روسیه به اوکراین در حال افزایش است.

اختلافات میان کی‌یف و واشنگتن درباره خطر حمله روسیه به اوکراین تشدید شد

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از پولتیکو نوشت: اختلافات بین واشنگتن و کی‌یف بر سر خطر حمله روسیه به اوکراین در حال افزایش است.

پولیتیکو ‌نوشت که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین‌ که در نوامبر گذشته زنگ خطر جنگ احتمالی با روسیه را به صدا درآورد، اکنون موضع خود را تغییر داده و موضوع را کم اهمیت جلوه می‌دهد.

در این گزارش به نقل از افراد نزدیک به زلنسکی و اعضای تیم او تاکید شده است که رئیس‌جمهوری اوکراین لحن خود را به ویژه به دلیل نارضایتی فزاینده کی‌یف از رویکرد دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا تغییر داده است.

مقام‌های اوکراین و اروپا اعلام کردند که اقدام آمریکا به تخلیه بخشی از کارکنان دیپلماتیک خود از اوکراین تصمیمی زودهنگام بود و باعث ایجاد ترس در بین مردم این کشور و آشفتگی در بازارهای مالی شد که هزینه‌های استقراض برای کی‌یف را افزایش داد.

زلنسکی روز گذشته اعلام کرد که آغاز عملیات تخلیه دیپلمات‌های آمریکا و انگلیس از کی‌یف را اقدامی اشتباه می‌داند و از رهبران خارجی می‌خواهد که در بین مردم رعب و وحشت ایجاد نکنند و به اقتصاد کشورش آسیب نرسانند.

یک منبع آگاه تاکید کرد که زلنسکی بیم آن دارد که بایدن عمدا در مورد خطر ناشی از روسیه و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری آن اغراق کند تا بتواند زمینه را برای توافق با کرملین که می‌تواند به کنترل بیشتر مسکو بر منطقه دونباس در منجر شود، هموار کند.

سی‌ان‌ان نیز اعلام کرد که نشانه‌هایی از شکاف بین دولت‌های بایدن و زلنسکی وجود دارد و واشنگتن از اینکه رهبری اوکراین اوضاع را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد، ناراضی است.

 گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی تاکید کردند که صبر واشنگتن در قبال زلنسکی به پایان رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید