در عصر تکنولوژی، کمتر کسی تمایل به پیمودن مسیرهای پرترافیک را دارد و ترجیح می‌دهد که هرچه سریع‌تر خرید خود را انجام دهد. در وهله بعدی مشکل نیروی انسانی است. نیروی انسانی همیشه خطا دارد؛ اما سیستم هیچگاه اشتباه نمی‌کند. البته باید صبر کاربری که قصد فروش بلیط به شما را دارد هم در نظر بگیرید.

خرید بلیط هواپیما آنلاین یا از فرودگاه ؟

اگر قصد خرید بلیط هواپیما علی بابا را دارید، روش‌های مختلفی پیش رویتان قرار دارد. شما می‌توانید به‌صورت مستقیم به وبسایت یا دفاتر فروش بلیط ایرلاین‌های مختلف مراجعه نمایید. یا اینکه به سراغ آژانس‌های مسافرتی بروید. برخی آژانس‌های مسافرتی، امکان خرید آنلاین را برای مسافران خود فراهم کرده‌اند.

به این ترتیب می‌توانید داخل خانه حضور داشته باشید، قیمت‌های مختلف را بررسی نمایید و در نهایت بلیط ارزان هواپیما را خریداری نمایید. حتی امکان خرید بلیط چارتر هواپیما نیز به‌صورت اینترنتی به‌راحتی امکان‌پذیر است. خب با تمامی این اوصاف شاید برای شما هم این سؤال به وجود بیاید که بهترین روش خرید بلیط برای هواپیما چیست؟ آیا خرید آنلاین بهتر است یا خرید حضوری از فرودگاه؟ در این مقاله قصد داریم تا به‌صورت کامل در این باره با شما عزیزان صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

خرید بلیط هواپیما از ایرلاین‌ها

تقریباً تمام ایرلاین‌ها امکان فروش بلیط مستقیم را برای مسافران فراهم کرده‌اند. این یعنی هر کدام از مسافران می‌توانند به‌صورت مستقیم به فرودگاه و دفتر ایرلاین مد نظر مراجعه نمایند و اقدام به خرید بلیط خودشان کنند. خب این موضوع چه ایرادی دارد؟ در وهله اول اینکه باید خودتان را به فرودگاه برسانید و این همه راه را تا دفاتر فروش ایرلاین بروید.

در عصر تکنولوژی، کمتر کسی تمایل به پیمودن مسیرهای پرترافیک را دارد و ترجیح می‌دهد که هرچه سریع‌تر خرید خود را انجام دهد. در وهله بعدی مشکل نیروی انسانی است. نیروی انسانی همیشه خطا دارد؛ اما سیستم هیچگاه اشتباه نمی‌کند. البته باید صبر کاربری که قصد فروش بلیط به شما را دارد هم در نظر بگیرید.

کارمندان شرکت‌های هواپیمایی ساعت کاری بسیار فشرده‌ای دارند. به همین خاطر شاید قادر به پاسخگویی دقیق و صبورانه به شما نباشند. وقتی که در یک سایت حضور داشته باشید، می‌توانید بارها و بارها جستجوهای مختلف را انجام دهید، با اعضای خانواده خود یا دوستان مشورت کنید. اگر احساس کردید حوصله این کار را ندارید، چند ساعت بعد دوباره سایت را باز کنید و دوباره همان جستجو را انجام دهید.

خرید بلیط هواپیما آنلاین یا از فرودگاه ؟

کلاس‌های پروازی مختلف را بررسی نمایید. قیمت پرواز در روزهای قبلی و بعدی را با هم مقایسه کنید. به‌دنبال بلیط ارزان هواپیما باشید. در وبسایت‌ها به‌دنبال بلیط چارتر بگردید و تمام این کار را انجام دهید بدون آنکه کسی پشت سرتان بگوید که آقا یا خانم سریع‌تر لطفاً تصمیم بگیرید! خب هم کارمندانی که پاسخگوی شما هستند و هم افرادی که پشت سر شما در انتظار نشسته‌اند، حق دارند.

برخی افراد تصور می‌کنند که خود شرکت هواپیمایی همانجا برایشان کارت پرواز صادر می‌کند. این اشتباه است. همانند آژانس‌های مسافرتی، ایرلاین‌ها نیز فقط رسید رزرو را برایتان صادر می‌کنند و کارت پرواز همان روز پرواز صادر می‌شود. در ضمن قیمت بلیط از ایرلاین‌ها نیز تفاوتی با آژانس‌ها ندارد. پس فقط وقت بیشتری صرف کردید تا بتوانید از ایرلاین خرید کنید!

البته امکان خرید به‌صورت اینترنتی از اکثر شرکت‌های هواپیمایی نیز وجود دارد؛ اما این موضوع نیز دارای یک مشکل بزرگ است. در چنین حالتی نمی‌توانید قیمت بلیط را بین ایرلاین‌های مختلف مقایسه کنید. بلکه فقط می‌توانید در هر لحظه وارد وبسایت یک ایرلاین شوید و قیمت بلیط در روزهای مختلف را بررسی نمایید. این موضوع نیز اهمیت بسیاری دارد. یعنی مسافر براید بتواند قیمت بلیط را در ایرلاین‌های مختلف با هم مقایسه کند.

خرید بلیط از آژانس‌های مسافرتی

در حال حاضر آژانس‌های مسافرتی بیشتر به‌صورت اینترنتی فعالیت می‌کنند. برخی وبسایت‌های قدرتمد همانند علی‌بابا نیز در این زمینه تخصص دارند و می‌توانید در هر لحظه، بلیط ایرلاین‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. به این ترتریب بهترین زمان پرواز را پیدا می‌کنید و قادر به خرید بلیط ارزان هواپیما نیز خواهید بود.

در این وبسایت امکان خرید بلیط چارتر نیز وجود دارد. پس دیگر نیازی نیست که فقط وبسایت یک ایرلاین را در هر لحظه بررسی نمایید و سپس به سراغ وبسایت ایرلاین بعدی بروید. این موضوع اهمیت بسیاری دارد و مهم‌ترین مزیت خرید بلیط آنلاین از مؤسسات توریستی و گردشگری به حساب می‌آید.

خرید بلیط هواپیما آنلاین یا از فرودگاه ؟

از نظر قیمتی نه فقط تفاوتی بین قیمت بلیط آژانس‌ها و ایرلاین‌ها وجود ندارد، بلکه گاهی پیش می‌آید که قیمت آژانس‌ها از ایرلاین‌ها نیز کمتر باشد و این موضوع به‌خاطر قراردادهایی است که بین آژانس و ایرلاین منعقد می‌شود. آژانس مسافرتی پشتیانی بسیار مناسبی را ارائه می‌دهد. به این ترتیب مثلاً وقتی که از وبسایت علی‌بابا خرید کرده باشید، در هر ساعت شبانه روز می‌توانید از پشتیبانی ۲۴ ساعته آن کمک بگیرید تا مشکل را برای شما حل کنند. در صورتی که از بابت اعتبار مؤسسه توریستی آسوده خاطر باشید، می‌توانید با خیال راحت اقدام به خرید بلیط به‌صورت آنلاین کنید.

در نهایت باید گفت که خرید آنلاین باعث صرفه‌جویی در زمان شما می‌شود. به‌راحتی می‌توانید با چند کلیک، بلیط ایرلاین‌های مختلف را در هر روزی که می‌خواهید بررسی کنید. در ضمن برخی وبسایت‌ها همانند علی‌بابا، برای هر خرید امتیاز در نظر می‌گیرند. به این ترتیب همیشه تخفیف شامل حال مشتریان ثابت می‌شود. پس می‌توانید یک تیر و چند نشان بزنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید