گواتر از مراکز اصلی پرورش و صادرات میگو بوده است که در این سال‌ها کمی از رونق افتاده اما همچنان پابرجاست. روستای کوچک گواتر نزدیک‌ترین نقطه ایران به مرزهای آبی عمان است به گفته ی اهالی این منطقه کمی مورد بی توجهی قرار گرفته است.

آشنایی با خلیج گواتر چابهار

به گزارش سلام نو به نقل از کارناوال، در تلاقی استان سیستان و بلوچستان و دریای عمان، مناطق تماشایی بسیاری قرار دارند که از جمله آن ها، می توان خلیج گواتر را نام برد؛ خلیجی که از آن با لقب جنوب‌شرقی ترین نقطه ایران یاد می شود. جالب آن که بدانید بخشی از این خلیج متعلق به پاکستان است و رودخانه باهوکلات از سمت ایران و رودخانه نهر دشت از سمت پاکستان، به این خلیج می ریزند. گواتر اکوسیستمی بسیار غنی دارد و بخشی از منطقه حفاظت شده باهوکلات به حساب می آید.

در خلیج گواتر فرصت های زیادی برای گردش و طبیعت گردی مهیاست. می توانید سوار بر قایق شوید و به جنگل های حرا در شمال خلیج بروید، یا داخل خود خلیج به قایق سواری و تماشای دلفین ها بپردازید؛ شنا، آب تنی و تماشای خرچنگ ها در ساحل هم از دیگر گزینه های تفریح در خلیج گواتر است. همچنین اگر در اوایل پاییز به این منطقه سر بزنید، شاهد پرواز پرندگان مهاجر در آسمان گواتر خواهید بود. گفته می شود که هرساله ۴۰ نوع مختلف از پرنده ها در دسته های ۱۰۰ تایی وارد این منطقه می شوند. اگر از سمت چابهار سفر خود را آغاز کرده باشید دیدنی های زیادی هم در طول مسیر میبینید مثل کوه های مریخی، بندر رمین و تالاب صورتی لیپار.

در گشت و گذارتان در خلیج و روستای گواتر به این نکته توجه کنید که در اینجا امکانات رفاهی زیادی وجود ندارد و بهتر است اگر از سمت چابهار سفر خود را آغاز کرده اید، تا قبل از تاریکی شب به شهر برگردید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید