متسولا، سیاستمدار ۴۳ ساله جوان‌ترین فردی است که در تاریخ پارلمان اروپا به این مقام رسیده و اولین زنی است که بعد از ۲۰ سال این کرسی را کسب کرده است.

انتخاب روبرتا متسولا به عنوان رییس جدید پارلمان اروپا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، دیوید ساسولی پیش از متسولا رئیس پارلمان اروپا بود که نیمه شب ۱۱ ژانویه (۲۰ دی) در ۶۴ سالگی بر اثر ابتلا به ذات الریه و اختلال در سیستم ایمنی درگذشت. وی نخستین بار در سال ۲۰۰۹ میلادی برای نمایندگی در پارلمان اروپا انتخاب شده بود و در سال ۲۰۱۹ برای مدت دو سال و نیم بر کرسی ریاست این نهاد نشست.

متسولا از سه شنبه گذشته (۲۱ دی) رئیس موقت پارلمان اروپا و پیشتر معاون ساسولی بود. پارلمان اروپا ۷۰۵ کرسی دارد و در رای گیری امروز متسولا از مجموع ۶۱۶ رای به صندوق انداخته شده ۴۵۸ رای را کسب کرد.  

انتخاب متسولا به این مقام با مرگ ساسولی مربوط نیست؛ زیرا قرار بود ساسولی آخر ماه ژانویه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) بر اساس توافق پیشین و تقسیم قدرت بعد از دو سال و نیم ریاست، از مقام خود کناره گیرد.  

متسولا سیاستمدار ۴۳ ساله جوان ترین فردی است که در تاریخ پارلمان اروپا به این مقام رسیده و اولین زنی است که بعد از ۲۰ سال این کرسی را کسب کرده است. وی از حزب مردم در پارلمان است و از سال ۲۰۱۳ عضو پارلمان بوده است.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید