مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: شناورهای ناجی این اداره کل و یک فروند لنج صیادی در ۲ عملیات همزمان ۱۲ ملوان را از خطر غرق شدن و مرگ حتمی در آب‌های خلیج فارس نجات دادند.

نجات ۱۲ ملوان از خطر مرگ در خلیج فارس

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سیاوش ارجمندزاده روز جمعه در این ارتباط افزود: در عملیات نخست یک فروند موتور لنج باری که با ۶ سرنشین از دبی به سمت بندر ریگ گناوه در حرکت بود به دلیل شکستگی سکان و شرایط نامساعد جوی غرق شد.

وی بیان کرد: در همین راستا پس از دریافت درخواست کمک خدمه موتورلنج توسط مرکز کنترل بندر دیر، بلافاصله شناور ناجی ۸ به موقعیت اعزام و موفق شد هر ۶ نفر سرنشین موتورلنج را در حال غرق شدن در دریا نجات دهد و به سلامت به بندر دیر منتقل کند.

ارجمندزاده ادامه داد: اعلام اضطرار برای حادثه یاد شده ساعت ۴:۳۰ بود که پس از انجام عملیات نجات، سرنشینان شناور غرق شده ساعت ۵:۵۰ نجات پیدا کردند و به ساحل منتقل شدند.

وی عنوان کرد: در عملیات دوم نیز بنابر اطلاع مرکز کنترل بندر لاور، یک فروند موتور لنج باری که با ۶ نفر خدمه در مسیر دبی به گناوه در حرکت بود به علت شرایط نامساعد جوی غرق شد و یک فروند موتور لنج صیادی خدمه این شناور را نجات داد.

وی ادامه داد: در ادامه عملیات نجات با هماهنگی انجام گرفته ناجی ۱۸ از بندر عامری اعزام و در فاصله ۴۰ مایلی بندر عامری نفرات نجات یافته را تحویل گرفته و به بندر عامری انتقال داد.

ارجمندزاده افزود: در این عملیات ساعت اعلام اضطرار ۴ بامداد بود که شناور ناجی پس از رسیدن به محل حادثه ساعت ۹ موفق به انتقال سرنشینان به ساحل شد.

وی بیان کرد: انجام ۲ عملیات جداگانه و همزمان برای نجات ۱۲ سرنشین حکایت از توان و آمادگی قابل توجه نیروهای امداد و نجات دریایی استان بوشهر برای مقابله با حوادث احتمالی است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید