فرزاد ظاهری مسوول راهداری و حمل و نقل جاده ای سردشت گفت: در پی بارش برف چند روز گذشته با تلاش راهداران، بیش از ۲۰۰ کیلومتر از راه های اصلی و روستایی این شهرستان برف روبی و نمک پاشی شد.

برف روبی و نمک پاشی۲۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی سردشت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، فرزاد ظاهری روز پنجشنبه اظهار داشت: به دنبال بارش برف در چند روز گذشته عملیات نمک پاشی و برف روبی در ۲محور اصلی سردشت به مهاباد و سردشت به پیرانشهر و سه راه روستایی " بازارچه مرزی کیله " ، " اسپه میزه " و " شلماش " انجام شده که این عملیات تا پایان بارش ها و پاکسازی جاده ها ادامه خواهد داشت.

ظاهری ارتفاع برف در گردنه زمزیران را ۳۵ سانتیمتر ، بازارچه مرزی کیله ۳۰ ، محور پیرانشهر ۱۰ سانتیمتر و محور روستایی اسپه میزه را  ۱۵ سانتیمتر اعلام کرد.

مسوول راهداری و حمل و نقل جاده ای سردشت بیان کرد: در عملیات پاکسازی محورها با تلاش راهداران طی ۲ روز ،بیش از ۲۰۰ کیلومتر از محورهای این شهرستان ۶۵ تن نمک پاشی شد.

ظاهری افزود: هم اینک با ۲ راهدارخانه مرکزی و روستای " گرژال " و ۱۷ دستگاه برف روب و پشتیبان با ۲۵ نفر راهدار ، عملیات نمک پاشی و برف روبی در سطح شهرستان انجام می شود.

وی گفت: برای اجرای این عملیات امسال یک هزار و ۵۰۰ تن مخلوط نمک و ماسه ذخیره سازی و بیش از ۲۰۰ تن نمک نیز برای مواقع اضطراری انباشت شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بارش برف زودتر از موعد بوده اما با این حال اکیپ‌های راهدارخانه‌ها با تمام امکانات و تجهیزات لازم از آمادگی کامل برای برف‌روبی و پاکسازی برخوردار هستند.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان‌غربی در یک منطقه کوهستانی واقع شده و دارای ۶۴۲ کیلومتر راه مواصلاتی است که از این میزان ۱۰۰ کیلومتر بین شهری و ۵۴۲ کیلومتر راه روستایی است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید