اگر پوست مستعد آکنه دارید، به دنبال پاک‌کننده‌ای باشید که حاوی اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید یا روغن درخت چای باشد تا با آکنه مقابله کنید.

۵ نکته اساسی که باید قبل از آرایش صورت بدانید!

وقتی صحبت از آرایش به میان می‌آید، اکثر مردم به استفاده از کرم پودر، زدن خط چشم، سایه چشم و ریمل و رنگ کردن لب‌های خود با سایه‌های جذاب فکر می‌کنند. اما چیزی که بسیاری از مردم فکر نمی‌کنند مراحلی است که باید برای آماده سازی پوست خود برای آرایش انجام دهند. آماده سازی پوست برای آرایش باعث می‌شود، تا پوست شما صاف و یکدست باقی بماند. هرچه پوست شما بهتر به نظر برسد، آرایش شما بهتر خواهد بود. بنابراین، قبل از شروع آرایش، اقداماتی را برای پاکسازی پوست خود انجام دهید، از مرطوب کننده‌ها و پرایمر برای پوست خود استفاده کنید. آلیس بونچانا آرایشگر معروف بین المللی اخیرا رازهای خود را برای آماده سازی پوست مشتریانش برای آرایش فاش کرده است که در ادامه آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

 آماده سازی صورت قبل از آرایش کردن

۱) ‌استفاده از پاک کننده‌ها

پاک کننده‌ای را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد. بهتر است روی پوست تازه و تمیز آرایش کنید و قبل از آرایش کردن، پوست خود را با یک پاک‌کننده ملایم بشویید که با نوع پوست شما هماهنگ باشد.

· اگر پوست خشکی دارید، به دنبال کرم پاک کننده‌ای  باشید که در حین پاکسازی پوست شما را مرطوب کند.

· اگر پوست چرب دارید، از پاک کننده به صورت ژل یا فوم استفاده کنید. این کار آلودگی و چربی را از روی پوست شما پاک می‌کند،  بدون اینکه پوست شما را تحریک نماید.

· اگر پوست حساسی دارید که به راحتی تحریک می شود، ملایم‌ترین پاک کننده را انتخاب کنید این نوع پاک‌کننده‌ها معمولا از روغن نباتی تهیه می شوند.

· اگر پوست مستعد آکنه دارید، به دنبال پاک‌کننده‌ای باشید که حاوی اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید یا روغن درخت چای باشد تا با آکنه مقابله کنید.

۲) پاکسازی صورت

 صورتتان را با آب ولرم خیس کنید. سپس، با استفاده از سکه تمیزی، پاک کننده مورد نظر را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید. اجازه دهید پاک کننده حدود ۴۵ ثانیه روی پوست شما بماند. سپس آن را با آب ولرم کاملا بشویید. چون پوست صورت نازک و حساس است، بنابراین نیازی به مالش سخت نیست. از نوک انگشتان خود برای ماساژ به آرامی با حرکات دایره‌ای استفاده کنید. در نهایت صورت را به طور کامل آبکشی کنید به طوریکه هیچ آب صابونی روی پوست شما باقی نماند. استفاده از آب گرم به باز شدن منافذ پوست کمک می‌کند و آلودگی ها و باکتری‌ها را از پوست شما پاک می‌نماید، اما از آب خیلی داغ اجتناب کنید، زیرا می تواند پوست شما را خشک کند.

۳) استفاده از تونر

از تونر بدون الکل استفاده کنید. بسیاری از مردم تونر را نادیده می‌گیرند، اما این باید گام مهمی در روال زیبایی شما باشد. هدف از تونر پاک کردن سلول‌های مرده پوست است. از تونرهایی که پایه الکل دارند خودداری کنید، زیرا پوست شما را بیش از حد خشک می‌کند. کمی تونر را روی یک پد پنبه‌ای فشار دهید و به آرامی آن را روی تمام صورت خود بمالید و به آرامی صورت خود را با تونر خیس کنید.

۴) لایه برداری

پوست شما یک یا دو بار در هفته، به لایه برداری احتیاج دارد تا تمام رسوبات روی پوستتان پاک شود.

در لایه برداری معمولی می توانید از حوله استفاده کنید. از پارچه به جای نوک انگشتان خود استفاده کرده تا پاک‌کننده را به آرامی با حرکات دایره‌ای روی پوست خود ماساژ دهید. با این حال، پس از استفاده، حتماً پارچه را بشویید. استفاده مجدد از آن ممکن است باعث مالش باکتری های قدیمی روی تمام صورت شما شود. همچنین می‌توانید از اسکراب‌های فروشگاهی نیز استفاده کنید یا به جای آن می‌توانید اسکراب خود را  با موادی مانند روغن زیتون تهیه کنید.

۵) کرم  ضد آفتاب

ضد آفتاب درست قبل از آرایش کردن استفاده می‌شود و در  جلوگیری از پیری و ایجاد لکه های پوستی ضروری است. در قدم اول باید SPF ضد آفتاب بررسی شود که SPF به معنی فاکتورهای محافظت در مقابل نور خورشید است. هر چقدر مقدار این فاکتور بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری می‌تواند از پوست شما در برابر اشعه های فرابنفش خورشید از پوست شما محافظت کند. بهتر است در روز از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که SPF  آن از ۳۰ بیشتر باشد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید