یونیتی«Unity» یک محیط توسعه بازی است که برای ایجاد بازی‌های دوبعدی و سه‌بعدی و استقرار آن‌ها بر روی چندین پلتفرم استفاده می‌شود.

آموزش کار با unity - آموزش بازی سازی با یونیتی |معرفی منابع آموزشی

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، این احتمال وجود دارد که در نهایت تصمیم گرفتید تا اشتیاق و علاقه خود را برای بازی‌های ویدیویی به سطح بالاتری ببرید. ما به نسلی تعلق داریم که از مراحل نخستین کودکی در معرض دنیای غنی و پر جنب و جوش بازی‌های ویدیویی قرار داشتیم و شیفتگی ما به بازی‌های ویدیویی تازگی ندارد و دراز مدت است، از همراهی بازی‌های ویدیویی با ما در اوقات فراغت گرفته تا شکل دادن و تأثیرگذاری بر توانایی‌های تصمیم‌گیری ما. حال پس از گذشت سال‌ها برای تحسین نحوه ساخت بازی‌ها، میل به تقلید و ساخت بازی در ما شکل گرفت. اینجاست که موتور بازی Unity وارد می‌شود.در این مطلب توضیح خواهد شد که یونیتی چیست، مزایای استفاده از آن چیست، دقیقاً چه کسانی باید از آن استفاده کنند و چگونه شروع کنیم.

اگر به توسعه بازی علاقه دارید، یادگیری یونیتی باید اولویت اصلی شما باشد.Unity به زبان ساده ابزاری است که توسط تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان بازی برای ایجاد و تقویت خلاقیت‌های خود استفاده می‌شود. نرم‌افزار Unity قدرتمند، استفاده از آن بسیار آسان و رایگان است. یونیتی یک موتور بازی همه‌منظوره و مسلماً محبوب‌ترین موتور بازی است.

از یونیتی برای طراحی شبیه‌سازی‌ها و بازی‌های ویدیویی برای کنسول‌ها، رایانه‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه در روزهای اولیه استفاده می‌شد.

اولین اعلام رسمی Unity در سال ۲۰۰۵ در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل انجام شد. از آن زمان تاکنون، رشد کرده و گسترش یافته و تا ۲۷ پلتفرم را هدف قرار داده است. یونیتی علیرغم طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی، همچنان بیشترین کشش خود را برای توسعه بازی‌های موبایلی خود دریافت می‌کند. متعاقباً، بخش عمده تمرکز آن‌ها نیز به سمت سیستم‌عامل‌های تلفن همراه نیز هدایت می‌شود.

یونیتی یک ابزار حرفه‌ای است که توسط برخی از بزرگ‌ترین نام‌ها در صنعت بازی استفاده می‌شود. بازی‌های محبوبی که در Unity با استفاده از این نرم‌افزار ساخته‌شده‌اند عبارت‌اند از:

  • Ori and the Blind Forest / Will of the Wisps
  • INSIDE
  • Monument Valley ۱ & ۲
  • Temple Run
  • Deus Ex: The Fall
  • Escape Plan
  • Angry Birds
  • Superhot
  • Super Mario Run
  • Subnautica
  • Bone Works
  • My Friend Pedro

هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای توسعه‌دهندگان وجود ندارد که بازی را از پایه خودشان بسازند، در صورتی که می‌توانند با استفاده از یک موتور آماده، ماه‌ها یا حتی سال‌ها در وقت خود صرفه‌جویی کنند. برای توسعه‌دهندگان مستقل، این تغییر بازی است، زیرا به این معنی است که می‌توانند با شرکت‌های بسیار بزرگ‌تر رقابت کنند و اتفاقاً Unity یکی از قانع‌کننده‌ترین گزینه‌ها برای توسعه‌دهندگان، به‌ویژه آن‌هایی که پلتفرم اندروید را هدف قرار می‌دهند، است.

اگر به ساخت بازی علاقه دارید حتماً از طریق لینک زیر به سایت فرادرس مراجعه کنید چراکه بهترین آموزش‌ها را در حوزه ساخت بازی شامل آموزش کار با Unity، آموزش مدل‌سازی با ۳Ds Max، آموزش پروژه محور یونیتی، آموزش مایا MAYA برای طراحی سه‌بعدی، آموزش متحرک‌سازی، آموزش ساخت کاراکتر و بسیاری آموزش فوق‌العاده دیگر را توسط اساتید حرفه‌ای و مجرب به شما ارائه داده است و شما با یادگیری و تمرین می‌توانید از ساخت بازی کسب درآمد کنید.

•  آموزش ساخت بازی— کلیک کنید

یونیتی چه امکاناتی را برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد؟

Unity یک موتور بازی قدرتمند است که مجموعه‌ای از ویژگی‌های داخلی حیاتی را در اختیار توسعه‌دهندگان خود قرار می‌دهد. این ویژگی‌ها شامل رندر سه بعدی، فیزیک و تشخیص برخورد است. داشتن این ویژگی‌ها به زبان عامیانه یعنی نیاز به اختراع مجدد چرخ را از دیدگاه یک توسعه‌دهنده از بین می‌برد چراکه آن‌ها را از احتمال ایجاد یک موتور فیزیک جدید و تعریف ویژگی‌های ذاتی همه مواد تشکیل‌دهنده از ابتدا نجات می‌دهد.

با این حال، چیزی که یونیتی را واقعاً برای توسعه‌دهندگانش جذاب می‌کند، وجود یک Asset Store (فروشگاه دارایی) در حال شکوفایی است.

Asset Store (فروشگاه دارایی) مکانی را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا آثار خود را آپلود کنند و آن‌ها را با سایر اعضای انجمن به اشتراک بگذارند.

همه اینها به این معنی است که توسعه‌دهنده بازی آزاد است تا روی آنچه مهم است تمرکز کند یعنی طراحی یک تجربه منحصربه‌فرد و سرگرم‌کننده، در حالی که فقط ویژگی‌های منحصر به فرد آن دیدگاه را کدنویسی می‌کند.

آموزش کار با unity

Unity چیست؟ (موتور بازی و IDE)

Unity یک موتور بازی دو بعدی و سه بعدی و IDE یا «integrated development environment» یا «محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار» قدرتمند بین پلتفرمی برای توسعه‌دهندگان است. شاید در نگاه اول این معنی گیج‌کننده به نظر برسد اما بیایید معنی این جمله را تحلیل کنیم.

درواقع Unity یک نرم‌افزار موتور بازی است که توسط توسعه‌دهندگان برای ایجاد بازی‌های خود استفاده می‌شود. این نرم‌افزار رایگان است مگر اینکه از بازی‌ای که با استفاده از Unity ساخته‌اید سود کسب کنید.

Unity IDE چیست؟

علاوه بر موتور بازی، یونیتی یک IDE است. IDE مخفف «محیط توسعه یکپارچه» است که رابطی را توصیف می‌کند که به شما امکان می‌دهد به تمام ابزارهایی که برای توسعه نیاز دارید در یک مکان دسترسی داشته باشید. نرم‌افزار Unity دارای یک ویرایشگر بصری است که به سازندگان اجازه می‌دهد به‌سادگی عناصر را درصحنه‌ها بکشند و رها کنند و سپس ویژگی‌های آن‌ها را دست‌کاری کنند.

یادگیری موتور بازی مانند Unity می‌تواند راه خوبی برای اطمینان از آینده شغلی باشد.

در ادامه شما را با آموزش کار با Unity آشنا می‌کنیم و تمامی اصول اولیه برنامه توسعه نرم‌افزار را پوشش می‌دهیم. همچنین در مورد چگونگی استفاده از Unity برای ایجاد شغل در صنعت بازی بحث خواهیم کرد.

یونیتی برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

همان‌طور که در بالا ذکر شد، Unity یک موتور بازی با مجموعه‌ای از ویژگی‌ها است که می‌توان از آن برای ساخت هر نوع بازی استفاده کرد. همچنین به دلیل ابزارهای قدرتمند انیمیشن‌سازی، یک برنامه کاربردی برای هنرمندان نیز است. می‌توانید از این ابزار برای ایجاد انیمیشن‌های دوبعدی یا کات سین‌های سه‌بعدی استفاده کنید. بازی‌های توسعه‌یافته با Unity می‌توانند روی Windows، MacOS و Linux اجرا شوند.

مهارت‌های موردنیاز برای یونیتی

برای استفاده از موتور بازی‌سازی Unity باید مهارت‌های فنی و خلاقانه مختلفی داشته باشید. یک توسعه‌دهنده یونیتی باید در بسیاری از زمینه‌های فنی دانا باشد. برخی از مهارت‌های لازم در زیر ذکر شده است.

کسب دانش عالی برای آموزش کار با Unity

برای ایجاد بازی، باید یاد بگیرید که چگونه Unity را به طور مؤثر هدایت کنید. این مهم است که همه ویژگی های پلتفرم را یاد بگیرید و چگونه می توانید از آنها به طور موثر برای توسعه یک بازی استفاده کنید.

•  آموزش یونیتی(Unity)— کلیک کنید

زبان‌های برنامه‌نویسی

بر کسی پوشیده نیست که زبان‌های برنامه‌نویسی هسته اصلی توسعه بازی هستند. بدون این مهارت، نمی‌توانید از Unity استفاده کنید. با این حال، می‌توانید به صورت رایگان از طریق منابع آنلاین مختلف کدنویسی را یاد بگیرید. به خاطر داشته باشید که موتور بازی Unity بیشتر بر روی JavaScript و C# کار می‌کند.

آشنایی با طراحی رابط کاربری

معمولاً وقتی محصولی مانند بازی ایجاد می‌کنید، امیدوارید فروش خود را تضمین کنید؛ بنابراین، ایجاد یک محصول سازگار با طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) مهم است. به عنوان یک توسعه‌دهنده، باید بتوانید مشکلات را شناسایی کرده و راه‌حل‌هایی برای بهبود محصول خود بیابید و درعین‌حال نیازهای مشتریان را برآورده کنید.

برای استفاده حداکثری از Unity، باید مهارت‌های مدیریت پروژه و علم داده را نیز داشته باشید.

آموزش کار با unity

خلاقیت

اگرچه ممکن است این مهارت مهمی به نظر نرسد، اما در توسعه بازی بسیار مهم است. داشتن یک رابطه تماس خلاقانه مهم است زیرا باید محصولات جدید و جذابی ارائه دهید. درباره روندهای جدید بازی و به‌روزرسانی‌های صنعت بخوانید تا الهام بگیرید.

آموزش Unity

یادگیری یک موتور بازی مانند Unity به مهارت‌های فنی زیادی نیاز دارد. مدت‌زمانی که برای یادگیری کامل آن صرف می‌کنید به علاقه و مهارت‌های موجود در زمینه‌های مختلف در توسعه بازی بستگی دارد.

یادگیری و آموزش کار با یونیتی چقدر طول می‌کشد؟

تسلط بر یونیتی ممکن است حدود سه تا شش ماه طول بکشد. اگر قبلاً تجربه برنامه‌نویسی و مهارت‌های توسعه بازی قابل‌توجهی داشته باشید، ممکن است کمتر باشد.

قبل از شروع Unity می‌توانید با یادگیری C# و Javascript این روند را سرعت بخشید. یادگیری نحوه کدنویسی یک بازی بدون تجربه نیز ایده خوبی است. به طور کلی، کل زمان لازم برای یادگیری به مدیریت زمان و تعهد شما به یادگیری پلت فرم بستگی دارد.

راهنمای یادگیری یونیتی به صورت گام به گام

بسیار مهم است که قبل از شروع یادگیری یک مهارت جدید، برنامه داشته باشید؛ بنابراین یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما برای شروع ارائه کرده‌ایم.

۱. با مفهوم یونیتی آشنا شوید

 تحقیق کنید تا بتوانید با لایه‌های یونیتی و این که موتور بازی درباره آن چیست آشنا شوید.

۲. دوره های مختلف را ارزیابی کنید

 بر اساس پس‌زمینه خود، می‌توانید بهترین زبان برنامه‌نویسی را برای استفاده در هنگام ایجاد با Unity انتخاب کنید. اگر از قبل دانش برنامه‌نویسی دارید، می‌توانید شروع به جستجوی دوره‌های توسعه بازی کنید تا زمینه خاصی را پیدا کنید که بیشتر به آن علاقه دارید.

۳. در دوره‌ها ثبت‌نام کنید

 در کلاس یونیتی ثبت‌نام کنید که به طور حرفه‌ای اصول این فناوری را پوشش می‌دهد. سپس، پس از اینکه تصمیم گرفتید که کدام حوزه‌ها بیشتر مورد علاقه شما هستند، یک دوره برنامه‌نویسی خاص‌تر را تکمیل کنید.

۴. تمرین و تکرار داشته باشید

 تنها راهی که می‌توانید در هر مهارت جدید موفق شوید تمرین است. به نوشتن کدهای جدید برای بازی‌ها ادامه دهید.

۵. مدرک آموزشی بگیرید

 زمانی که احساس کردید تجربه کافی دارید و می‌توانید تمام پیش‌نیازها را برآورده کنید، در آزمون صدور مدرک شرکت کنید.

نحوه ساخت بازی در یونیتی

در اینجا پنجره‌های اصلی مشاهده می‌کنید و هر کدام چه کاری انجام می‌دهند به طور خلاصه  عناصر اصلی را توضیح خواهیم داد.

آموزش کار با unity

Hierachy: در سمت چپ به صورت پیش‌فرض فهرستی طولانی از تمام GameObject های موجود در صحنه «Scene» به شما نشان می‌دهد. این امر به شما کمک می‌کند تا به سرعت هر جنبه‌ای از بازی خود را پیدا کرده و انتخاب کنید تا ویژگی‌های آن را تغییر دهید. GameObjects به‌سادگی عناصری هستند که در بازی شما گنجانده‌شده‌اند.

Scene: بزرگ‌ترین پنجره وسط نرم‌افزار یونیتی. Scene به شما نمایی از سطح فعلی، منو یا دنیای بازی را نشان می‌دهد که در حال حاضر با آن کار می‌کنید. این پنجره جایی است که می‌توانید آزادانه GameObjects را بکشید، رها کنید، رشد دهید و کوچک کنید.

آیکون‌های موجود در سمت چپ بالای نرم‌افزار Unity نحوه تعامل شما با GameObjects و صحنه را تغییر می‌دهد. برای مثال، عقربه به شما امکان می‌دهد نمای خود را به اطراف بکشید، در حالی که فلش‌ها به شما امکان می‌دهند اشیاء را در فضای سه‌بعدی در امتداد سه محور حرکت دهید.

Game (بازی): معمولاً در پشت پنجره Scene پنهان می‌شود و با زدن زبانه در بالای صفحه می‌توان به آن دسترسی داشت. نمای بازی نمای صحنه شما را همانطور که در بازی است به شما نشان می‌دهد. این بدان معناست که شما همان چشم‌انداز دوربین را خواهید داشت و نمی‌توانید چیزها را جابجا کنید. این همان جایی است که بازی هنگام تست کردن آن نیز اجرا می‌شود.

Asset Store (فروشگاه دارایی): فروشگاه دارایی نیز در یک برگه یافت می‌شود و به شما امکان دسترسی به «دارایی» را می‌دهد که توسط انجمن ایجاد شده است.

Inspector: این پنجره در سمت راست UI یافت می‌شود. Inspector به شما اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های یک GameObject انتخاب شده را مشاهده و ویرایش کنید. این می‌تواند به معنای تغییر اندازه (مقیاس) یا موقعیت (تبدیل) باشد، یا می‌تواند به معنای افزودن «مؤلفه‌هایی» مانند اسکریپت C# یا Colliders باشد.

Project(پروژه): پنجره پروژه در پایین صفحه نمایش شما قرار دارد و تمام فایل‌هایی که بازی شما را تشکیل می‌دهند را به شما نشان می‌دهد. اینجاست که شما اسکریپت‌های C# را ایجاد کرده و سپس آن‌ها را برای باز شدن در Unity انتخاب می‌کنید. همچنین اگر می‌خواهید در بازی خود از آن‌ها استفاده کنید، می‌توانید فایل‌ها یا بافت‌های سه بعدی را در اینجا بکشید و رها کنید.

Console: در نهایت، کنسول جایی است که می‌توانید اطلاعات خود Unity را ببینید. این به شما اطلاع می‌دهد که آیا خطا یا اخطار در کد شما وجود دارد، یا اگر مشکلاتی وجود دارد که باید با تنظیمات نرم‌افزار یونیتی برطرف شوند.

چرا باید یونیتی را فرا بگیریم؟

یونیتی دارای ویژگی‌های بازی‌سازی زیادی برای پلتفرم‌های کامپیوتر و موبایل است.

اگر می‌خواهید یک توسعه‌دهنده بازی شوید و در یک شرکت موفق بازی‌های ویدیویی شغلی ایجاد کنید، یادگیری Unity شما را در مزیت قرار می‌دهد. یونیتی امروزه یکی از بهترین موتورهای بازی برای توسعه بازی‌ها است.

صنعت بازی در دهه‌های اخیر متحول شده است، بنابراین زمان خوبی برای پیوستن به این حوزه پررونق با توسعه بازی‌های جدید با Unity است.

این موتور بازی نه تنها شما را در مسیر شغلی پرسود قرار می‌دهد، بلکه به شما کمک می‌کند تا خلاقیت خود را پرورش دهید؛ بنابراین، اگر مسیر شغلی شما در زمینه بازی قرار گرفت، پس باید آموزش کار با Unity را یاد بگیرید.

برای یادگیری یک مهارت جدید، مهم است که از منابع موجود مانند دوره‌ها، کتاب‌ها و آموزش استفاده کنید. بسیاری از بوت‌کمپ‌ها و دوره‌های یونیتی وجود دارد که می‌توانید برای شروع بگذرانید. سایت فرادرس یکی از پیشروترین منابع برای آموزش در هر زمینه‌ای است شما به راحتی می‌توانید آموزش ساخت انواع بازی و مهارت‌ها را به صورت آنلاین از این سایت دریافت کنید.

آموزش پروژه محور یونیتی— کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    0 0
    عالی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید