رنگینک دسر خوشمزه از ترکیب خرما ، گردو ، ارد ، روغن تهیه شده و به علت مقوی بودن تمام مواد ان در ماه رمضان بسیار پر کاربرد است.

معرفی بهترین غذاهای اهواز با خرید بلیط هواپیما چارتر

اهواز شهری زیبا است که  با داشتن روستا ها و مکان های گردشگری و غذاهای خیلی خوب باعث شده تا به یک مقصد گردشگری فوق العاده تبدیل بشود و مسافران زیادی داشته باشد ، اگر قصد دارید که به اهواز سفر کنید حتما از غذاهای خوشمزه و فوق العاده ان امتحان کنید در این مقاله از اس چارتر قصد داریم تا به شما اطلاعاتی در مورد بهترین غذاهای اهواز بدهیم اهواز علاوه بر داشتن این غذاهای خوش طعم سوغات بسیار معروفی چون خرما دارد که زبان زد عام است شما می توانید با تهیه بلیط هواپیما چارتر تهران اهواز به این شهر سفر کنید و این غذاها را امتحان کنید در ادامه با سایت اس چارتر همراه باشید.

قلیه ماهی

این غذا از پرطرفدار ترین غذاهای محلی است که در کنار پلو سرو می شود و غذای محبوب بین مردمان اهواز است ، هنگامی که وارد این شهر بشوید غیرممکن است بوی این غذای خوشمزه و خوش طعم را حس نکنید.

معرفی بهترین غذاهای اهواز با خرید بلیط هواپیما چارتر

ماهی صبور تنوری

در این نوع غذا از ادویه های مخصوص ، تمبر هندی ، فلفل  استفاده می شود که در کنار پلو همانند دیگر غذاها سرو می شود ، این غذای خوشمزه را در اهواز با ماهی درست می کنند و می توانید ان را به صورت خوراک یا همانطور که گفتیم در کنار پلو سرو کنید ، از دیگر غذاهایی که می توانیم بگوییم با ماهی درست می شود حشو است.

امگشت

امگشت از دیگر غذاهای محلی اهواز است که در لیست غذاهای پرطرفدار می باشد ، مواد اصلی که در تهیه این غذا استفاده می شود تن ماهی می باشد البته می توانید از ماهی کبابی هم برای پخت ان استفاده کنید که هر کدام از این ها بسته به سلیقه هرشخص دارد ، جز ماهی از پیاز و سیر برای ان استفاده می کنند.

معرفی بهترین غذاهای اهواز با خرید بلیط هواپیما چارتر

نافله

نافله غذایی بسیار خوشمزه و خوش طعم است که وجود سرکه و شکر در داخل ان باعث شده تا این غذا ملس تر بشود ، همچنین وجود سرکه و شکر باعث شده تا این غذا متفاوت تر از هر نوع غذایی باشد ، ظاهر این غذای متفاوت شکل شامی است چرا که در پخت ان از گوشت استفاده می شود.

آش ارده

اش ارده را شاید فکر کنید مانند دیگر اش های ایران است اما جالب است بدانید این غذا هیچ شباهتی به اش ندارد و همراه با پلو درست می شود ، در تهیه این غذا از لپه ، سیب زمینی ، سرکه ، سیر ، تخم مرغ استفاده می شود.

فلافل

وقتی نام فلافل را می شنویم بی شک به یاد اهواز و فلافل های خوشمزه و تندش می افتیم ، در غذای اصلی فلافل نخود استفاده شده که می توانیم بگوییم عنصر ان است به جز نخود از لپه ، سیب زمینی ، سرکه ، سیر ، تخم مرغ استفاده می شود اگر به شهر اهواز سفر کردید حتما از این فلافل امتحان کنید.

میگو پلو

میگو پلو با ادویه های مخصوص و فلفل درست می شود که این غذا هم در لیست بهترین ها قرار دارد و می توانید هر زمان که بلیط چارتر لحظه آخری از سایت اس چارتر گرفتید می توانید ان را امتحان نمایید.

معرفی بهترین غذاهای اهواز با خرید بلیط هواپیما چارتر

حمیسه

غذای حمیسه را با جگر ، ادویه ، پیاز و رب درست می کنند که بسیار خوشمزه است و ان را با نان سرو می کنند و معمولا ان را همراه با دوغ می خورند.

آش غلغل

اش غلغل بر روی وزن بلبل می باشد که در اصل این نوع غذا شوشتری است اما ان را در اهواز هم درست می کنند این اش خوش طعم با برنج و گوشت و حبوبات مختلف و باقلا زرد تهیه می شود و طبق گفته ها بسیار مقوی است و از ان در ماه رمضان برای افطار هم استفاده می کنند و این اش معمولا تند است اگر اهل غذاهای تند هستید بهتر است خرید بلیط هواپیما مشهد اهواز را انجام بدهید و این غذا را امتحان کنید کسانیکه غذای تند دوست دارند بهترین گزینه برای ان ها است.

پاکورا

پاکورا یک نوع غذای هندی می باشد اما به خاطر نزدیک بودن ذائقه مردم هند و اهواز این غذا در اهواز هم مطرح است این غذای خوشمزه از ارد نخودچی همراه با پیاز ، سبزی و ادویه تند تهیه شده که طرفداران خاص خودش را دارد.

معرفی بهترین غذاهای اهواز با خرید بلیط هواپیما چارتر

رنکینگ

این دسر خوشمزه از ترکیب خرما ، گردو ، ارد ، روغن تهیه شده و به علت مقوی بودن تمام مواد ان در ماه رمضان بسیار پر کاربرد است.

مهلبیه

این دسر را اعراب شهر اهواز تهیه می کنند و ترکیب ان معمولا شبیه فرنی است و از ذرت ، شکر ، وانیل ، شیر و خامه درست می شود و میان وعده خیلی خوبی برای کودکان یا سفره های افطار در ماه مبارک رمضان است.

معسل

معسل یا نام دیگر ان که ماعسله است یک دسر بسیار مقوی می باشد که با خرما درست می شود این دسر معمولا طبع گرم دارد و برای درست کردن ان از خرما ، شیره خرما ، کنجد ، زنجبیل ، جوز هندی ، میخک ، هل ، دارچین ، فلفل سیاه استفاده می کنند که ان را بر روی حرارت ملایم می گذارند ، این دسر معمولا همراه چایی سرو می شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید