بسیاری از افراد نمی توانند میل جنسی خود را تشخیص دهند، برای مثال، شما ممکن است ندانید چه چیزی واقعا برای شما مناسب است. یک درمانگر جنسی می تواند به شما کمک کند تا خواسته های خود را درک کنید و چیزهایی را پیدا کنید که به شما و بدن شما احساس خوبی می دهد.

درمان اختلالات جنسی با مشاوره سکس تراپی

سکس تراپی نوعی روان درمانی است که به مسائل مربوط به سلامت روان یا نگرانی های عاطفی در مورد عملکرد و جهت گیری جنسی می پردازد. این مسائل معمولا با کمک یک متخصص و سکس تراپیست بررسی می شود.

سکس تراپی چیست؟

سکس تراپی، درمانی برای بهبود عملکرد جنسی و درمان اختلالات جنسی از جمله انزال زودرس یا تاخیر در انزال و اختلال نعوظ، کمبود میل جنسی یا برانگیختگی دردناک (واژینیسموس و دیسپارونی) است. مشاوره سکس تراپی همچنین برای درمان انحرافات جنسی و بیش از حد جنسی و عدم اعتماد به نفس جنسی، بهبودی از تجاوز جنسی و کاهش میل جنسی در سنین بالا و بیماری یا ناتوانی استفاده می شود.

سکس تراپی شاخه‌ای از خدمات روان‌شناختی است که به افراد و زوج‌ها کمک می‌کند تا عوامل مؤثر بر رابطه و رضایت جنسی را شناسایی و درمان کنند. هدف از سکس تراپی کمک به مراجع برای مقابله با چالش های جسمی و عاطفی ناشی از مشکلات جنسی و داشتن روابط زناشویی و جنسی رضایت بخش است.

اختلالات جنسی

به گفته متخصص مشاوره سکس تراپی، اختلال عملکرد جنسی به اختلالی در توانایی پاسخگویی جنسی یا تجربه لذت جنسی اشاره دارد که ممکن است در هر مرحله از چرخه جنسی فرد (میل جنسی، برانگیختگی و ارضای جنسی) رخ دهد. اختلال عملکرد جنسی ممکن است دائمی باشد، به این معنی که از اولین تجربه جنسی فرد رخ داده است. یا ممکن است موقعیتی باشد، به این معنی که فقط در انواع خاصی از موقعیت ها یا در موقعیت های خاص رخ می دهد. جلسات سکس تراپی بر علائم فردی متمرکز است.

دلایل مراجعه به مشاور سکس تراپ

علائمی که نشان دهنده نیاز شما به سکس تراپیست است.

۱- عدم تمایل به رابطه جنسی

عدم تمایل به رابطه جنسی می تواند به دلیل استرس، خستگی و بی حوصلگی یا تغییرات ناگهانی در سبک زندگی شما باشد. با این حال، اگر نوسانات خلقی شما بیش از چند ماه طول بکشد، این می تواند مشکل ساز باشد. یک درمانگر جنسی می تواند به شما کمک کند تا رابطه خود را با شریک زندگی خود بهبود بخشید تا همسرتان بفهمد که چه چیزی باعث ناتوانی جنسی شما می شود.

۲- رابطه جنسی دردناک

رابطه جنسی باید لذت بخش باشد، اگر در حین رابطه جنسی احساس درد ناخوشایندی دارید، ممکن است شما یا شریک زندگیتان مشکل سلامتی داشته باشید. یک متخصص جنسی می تواند به شما کمک کند تا از بهترین موقعیت های جنسی برای کاهش درد استفاده کنید.

۳- به ارگاسم نرسید

اغلب ممکن است ارگاسم شدید داشته باشید. اما ممکن است ناگهان متوجه شوید که به ارگاسم و ارگاسم نرسیده اید. اگر این مشکل برای چندین ماه ادامه داشت، می‌تواند به دلیل یک مشکل بزرگ باشد که می‌توان با مشورت با یک متخصص جنسی آن را برطرف کرد.

۴- نمی دانید از رابطه چه می خواهید.

بسیاری از افراد نمی توانند میل جنسی خود را تشخیص دهند، برای مثال، شما ممکن است ندانید چه چیزی واقعا برای شما مناسب است. یک درمانگر جنسی می تواند به شما کمک کند تا خواسته های خود را درک کنید و چیزهایی را پیدا کنید که به شما و بدن شما احساس خوبی می دهد.

۵- از رابطه جنسی با همسرتان انتظار لذت بیشتری دارید.

چه به دلیل اضطراب عملکرد یا صرفاً به دلیل خستگی و فرسودگی، بسیاری از افراد از رابطه جنسی لذت نمی برند. حتی اگر زندگی جنسی شما در حال حاضر بسیار ایده آل است، همیشه جایی برای بهبود وجود دارد. اگر به رابطه جنسی با شریک زندگی خود اهمیت ندهید، نارضایتی زناشویی در زندگی شما به یک فاجعه تبدیل خواهد شد. سکس تراپی می تواند در درمان مشکلات جنسی از نظر عاطفی و حفظ یک رابطه جنسی رضایت بخش مفید باشد.

درمان اختلالات جنسی با مشاوره سکس تراپی

نحوه درمان با سکس تراپی

سکس تراپی مدرن از ترکیبی از روان درمانی و داروهایی مانند ویاگرا (سیلدنافیل) و پاکسیل (پاروکستین) استفاده می کند. درمانگران جنسی به افرادی که مشکلات جنسی دارند کمک می کنند تا به یک زندگی جنسی فعال دست یابند. سکس تراپی نیاز به ارزیابی دقیق دارد که شامل معاینه فیزیکی و روانی کامل است.
این به این دلیل است که اختلال عملکرد جنسی ممکن است به دلیل یک وضعیت فیزیکی اولیه یا یک استرس روانی باشد. یک مثال واضح، اختلال نعوظ است که ممکن است ناشی از مشکلات گردش خون یا اضطراب باشد. نکته مهم در مورد اختلالات جنسی این است که در زوجین مشکل زن و مرد یک مشکل متقابل است و در واقع «مشکل مشترک زوجین» است.

بنابراین، یک اصل مهم و موثر در درمان، همکاری زوجین و رفع فشار بر یکدیگر است که با استفاده از تمرینات مدون به عملکرد جنسی رضایت بخشی برای زوجین کمک می کند. اگر روند درمان با علاقه و صمیمیت بین زوجین و بدون سرزنش و سرزنش یکدیگر انجام شود، نتیجه درمان رضایت بخش خواهد بود. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاوره سکس تراپی توسط متخصصین و درمانگران با تجربه نیک داد، به آدرس زیر مراجعه نمایید:

https://nikdad.org/family-counseling/sex-therapy/

درمانگر جنسی

درمانگر جنسی باید متخصص سلامت روان باشد، دوره های کامل روان درمانی را گذرانده باشد و آموزش های لازم را در زمینه مشاوره جنسی زیر نظر متخصصان گذرانده باشد. مهارت کامل در مشاوره و روان درمانی و داشتن پیشینه کامل روانشناسی از نکات بسیار مهم در فرآیند جنسی درمانی است.

از آنجایی که بسیاری از مشکلات جنسی ریشه در روابط اجتماعی و مشکلات شخصیتی افراد دارد، تنها روانشناس و روان درمانگر می توانند به شناسایی و ارزیابی مشکلات فردی، اجتماعی و شخصیتی بیمار کمک کنند.

از طرف دیگر، متخصص جنسی باید با فیزیولوژی بدن و آناتومی اندام های جنسی و عملکرد آنها آشنایی کامل داشته باشد و بتواند اختلالات روحی و جسمی را تشخیص دهد و در رفع آنها توصیه های لازم را به بیمار بدهد. .

لازم به ذکر است که آشنایی با زمینه های فرهنگی، اخلاقی و دینی هر جامعه از ضروریات کار سکس تراپی است زیرا نقد اختلالات جنسی بدون در نظر گرفتن زمینه های فرهنگی و عقیدتی جامعه بیهوده و ناکارآمد به نظر می رسد. می رسد.

این را باید در نظر داشت که تنها افراد درگیر با مشکلات جنسی قادر به استفاده از خدمات سکس تراپی نیستند و این بُعد از روانشناسی دربرگیرنده موارد گوناگونی است و شما می توانید با مراجعه به یک روانشناس سکس تراپ بهترین مشاوره و تکنیک درمانی را دریافت کنید.

مرکز مشاوره نیک داد آماده پاسخ گویی به سوالات شما در خصوص مسائل روانشناسی، مشاوره خانواده، ازدواج، سکس تراپی و ... می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر، آشنایی با مرکز مشاوره و همچنین رزرو آنلاین وقت مشاوره به سایت مرکز مشاوره نیک داد مراجعه نمایید:

مرکز مشاوره : https://nikdad.org/

آدرس دفتر مرکزی : شیراز، خیابان زند، روبروی هتل پارس، ساختمان پاسارگاد، طبقه سوم، واحد۴

تلفن پشتیبانی : ۰۷۱۳۲۳۱۸۸۶۲ – ۰۹۳۸۹۰۹۹۵۴۱

پشتیبانی خارج از کشور : ۰۹۳۸۹۰۹۹۵۴۱ (واتس اپ)

ایمیل : info@nikdad.org

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید