پاراستامول که به نام استامینوفن نیز شناخته می‌شود، یک داروی مهم با مکانیسم عملکردی نامشخص است که به طور گسترده برای کاهش تب و تسکین درد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مصرف استامینوفن برای چه کسانی ممنوع است؟

به گزارش سلام نو به نقل از سایت طلا، مجله نیچر از گروهی از افراد سخن گفت که نباید از استامینوفن استفاده کنند.در این گزارش آمده است: یک بیانیه اجماعی جدید خواهان اقدام پیشگیرانه برای استفاده از «پاراستامول» (استامینوفن) به هنگام بارداری شده اند.

در این گزارش همچنین آمده است: پاراستامول که به نام استامینوفن نیز شناخته می‌شود، یک داروی مهم با مکانیسم عملکردی نامشخص است که به طور گسترده برای کاهش تب و تسکین درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بیانیه جدید مطالعات اپیدمیولوژیکی انسان و تحقیقات تجربی در سلول‌ها و مدل‌های حیوانی را نشان می‌دهد و قرار گرفتن در معرض استامینوفن در دوران بارداری می‌تواند رشد جنین را تغییر دهد همچنین ممکن است خطر برخی از اختلالات عصبی، زایشی و دستگاه تناسلی را افزایش دهد.این مجله پزشکی در بخش دیگری از مقاله خود می‌نویسد: اگرچه آژانس دارویی اروپا می‌گوید می‌توان در دوران بارداری از استامینوفن استفاده کرد؛ اما این مصرف باید در کمترین دوز، در کوتاهترین زمان ممکن باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید