۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 55285847

موریانه در زمین حفره درست می‌کند: اگر متوجه حفر شدن حفره گلی بر روی زمین شدید به احتمال زیاد آنجا محل تخم ریزی موریانه است مخصوصا اگر حفره‌ای که پیدا می‌کنید مرطوب باشد.

روش مقابله با موریانه

موریانه احتمالا یکی از خطرناک‌ترین و زیان بارترین حشراتی است که همواره سازه‌های چوبی ساخت انسان را تهدید می‌کند. از گذشته‌های دور خرده شدن وسایل چوبی توسط موریانه یکی از مشکلات انسان‌ها بوده است که به دنبال آن انسان به فکر پیدا کردن راهی برای دور کردن آنان از محل زندگی‌ بوده است. موریانه‌ها موجودات بسیار ریزی هستند که از لحاظ اندازه به مانند مورچه می‌مانند. موریانه‌ها قادرند که ابتدا ستون‌های چوبی یک خانه را تخریب کنند و سپس با تولید مثل کردن و پیشروی کل خانه را درگیر کنند. این در حالی است که در بعضی از کشورهای دنیا مصالح اصلی ساختمانی در ساخت خانه چوب است. این به این معناست که موریانه‌ها هر لحظه در کمین هستند و جالب است که بدانید اگر در یک خانه نفوذ کنند می‌توانند پس از آن وارد خانه‌های دیگر شوند و یک محله را درگیر کنند. پس علاوه بر وسایل زینتی چوبی، سازه‌های عظیم‌تری وجود دارند که موریانه می‌تواند آنان را به راحتی به تسخیر خود درآورد و سپس نابود کرده و بخورد. در این مقاله قصد داریم درباره این حشره موزی بیشتر توضیح دهیم و به شما کمک کنیم تا حضور آن را در خانه‌تان در کمترین زمان تشخیص دهید تا مجبور نشوید هزینه‌های زیادی را برای باز سازی سازه‌های عظیم چوبی‌تان صرف کنید. با ما همراه باشید.

چطور متوجه حضور موریانه در خانه شویم؟

موریانه‌ها از جمله حشراتی هستند که به صورت گروهی و به اصطلاح کلونی زندگی می‌کنند. بنابراین با شناسایی محل زندگی موریانه می‌توان به آن سم تزریق کرد و آنان را از بین برد. در این قسمت با شما نکاتی را به اشتراک می‌گزاریم که با بررسی آنان متوجه حضور موریانه در منزل‌تان خواهید شد.

· موریانه به چوب آسیب وارد می‌کند: موریانه‌ها وسایل چوبی خانه را مورد حمله قرار می‌دهند و باعث به جا ماندن رد چوب خورده در زیر و اطراف وسایل چوبی می‌شوند. بنابراین اگر خرده چوب در اطراف وسایل‌تان مشاهده کردید و این فرآیند ادامه داشت مطمئن باشید که موریانه در حال تخریب وسایل‌تان است.

· موریانه در زمین حفره درست می‌کند: اگر متوجه حفر شدن حفره گلی بر روی زمین شدید به احتمال زیاد آنجا محل تخم ریزی موریانه است مخصوصا اگر حفره‌ای که پیدا می‌کنید مرطوب باشد.

· موریانه‌ها فضله‌هایشان را در اطراف جایی که زندگی می‌کنند تخلیه می‌کنند: اگر موقع تمیز کاری متوجه ذرات ریزی قهوه‌ای رنگی شدید که به اندازه دانه‌های شکر هستند، پس به احتمال زیاد موریانه در آنجا لانه ساخته است.

چطور موریانه‌ها را از بین ببریم؟

۱. پس از پیدا کردن محل زندگی موریانه به آن نفت و یا نفتالین تزریق کنید. همچنین می‌تواند بر روی وسایل چوبی نفت اسپری کنید.

۲. تنباکو می‌تواند از جمله موادی باشد که پس از ترکیب شدن با آب خاصیت از بین بردن موریانه‌ها را پیدا کند.

۳. اگر روش‌های فوق اثر بخش نبودند می‌توانید از سم فروشی‌ها سم مخصوص موریانه بگیرید و پس از مطالعه روش مصرف از آن برای از بین بردن موریانه‌ها استفاده کنید.

سخن پایانی

گاهی کلونی تشکیل دهنده موریانه به حدی بزرگ است که نمی‌توانید آنرا به تنهایی از بین ببرید مخصوصا اگر سازه‌های بزرگ چوبی را مورد حمله قرار داده باشد. در این صورت باید از مراکز تخصصی از بین بردن آفات و حشرات کمک بگیرید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید