یکی از عوامل فیلم "نگهبان شب" به روایتی تلخ از ابتلا به کرونا در این فیلم پرداخت.

روایتی باورنکردنی از پروژه تازه میرکریمی

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | رمضان کوه مسکن : حسن کیهانی‌کیا، دستیار فیلمبردار، گفت: مدتی است که بندی به قراردادهای سینمایی عوامل پروژه‌ها اضافه شده ، که بر مبنای آن طرف اول قرارداد که تهیه‌کننده است، تأکید می‌کند درصورتی که فرد هنگام حضور در پروژه، به ویروس کرونا مبتلا شود، در طول دوره درمان هیچ دستمزدی برای وی در نظر گرفته نمی‌شود. همچنین تامین هزینه درمان برعهده گروه نیست.

درواقع وجود چنین بندی در یک قرارداد اصلاً انسانی نیست چراکه فرد صحیح و سالم در یک پروژه حضور پیدا می‌کند و در همان پروژه مبتلا به کرونا می‌شود، آن وقت نه دستمزدی به فرد تعلق می‌گیرد و نه کمکی برای درمان فرد می‌شود.

کیهانی‌نیا ادامه داد: اواخر سال گذشته برای حضور در پروژه «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی قرارداد بستم که این قرارداد نخستین برخورد من با این بند بود. هنگامی که ۲۰روز به پایان کار من در این پروژه باقی مانده بود، مبتلا به ویروس کرونا شدم، مدیرتولید این پروژه به من گفت که دیگر لازم نیست سرکار بیایید و حق و حقوق شما محفوظ می‌ماند.

اما فیلم درنهایت به پایان رسید و دستمزد من برای این مدت پرداخت نشد. جالب این است که همان زمان خبری را منتشر کردند که پروژه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده است اما فیلمبرداری همچنان ادامه داشت.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید