فروش ملک کار ساده و راحتی نیست! یک کارشناس فروش موفق باید دائما به فکر پیشرفت دانش و اطلاعات خود باشد. و آموزش دیدن در زمینه‌ی فروش را مهم‌ترین عامل موفقیت و پیشرفت خود بداند. در ادامه این مطلب با ۲۰ نکته کوتاه و مهم در زمینه‌ی فروش ملک آشنا می‌شوید. با دانستن این نکات دانش شما در زمینه‌ی فروش بالاتر می‌رود و می ‌توانید مذاکرات مفیدتری را داشته باشید.

اگر کارشناس فروش ملک هستید، این ۲۰ نکته کوتاه برای شما معجزه خواهد کرد

نکته اول

بازار مسکن را به‌ خوبی بشناسید. یک مشاور املاک حرفه‌ای باید همیشه از جدیدترین اخبار و موضوعات مرتبط در بازار مسکن مطلع باشد و توان ارزیابی بازار را داشته باشد. خریدار اگر احساس کند که شما اطلاعات دقیقی راجب بازار دارید و توانایی ارزیابی شما در این زمینه بسیار بالاست، هرگز بیخیال شما نمی‌شود و به عنوان یک کارشناس ملک به شما اعتماد می‌کند.

نکته دوم

عاشق کارتان باشید. متاسفانه بسیاری از افراد بدون هدف و داشتن علاقه این شغل را انتخاب می‌کنند. و در وسط  راه متوجه اشتباه خود می‌شوند. قبل از اینکه به صورت حرفه‌ای وارد این کار شوید، راجب این شغل و تمامی مزایا و معایب آن تحقیق کنید. و اگر احساس کردید که می توانید با وجود تمامی مشکلات باز هم عاشق این کار باشید و با انگیزه ادامه دهید، این شغل را انتخاب کنید.

نکته سوم

تبلیغات هوشمندانه داشته باشید. دنیای تبلیغات سنتی مدت‌هاست که تموم شده. مردم این روزها بیشتر وقت خود را صرف دنیای مجازی می‌کنند و بیشتر نیازهای روزانه خود را از شبکه های اجتماعی و وب سایت های تبلیغاتی بر طرف می‌کنند. یک تبلیغ هوشمندانه و حرفه‌ای که این روزها بسیار پرکاربرد است، استفاده از وب سایت های تخصصی درج آگهی املاک است. وب سایت های تخصصی درج آگهی املاک به شما کمک می‌کند که حرفه‌ای تر تبلیغ کنید و برند شخصی خود را داشته باشید.

یکی از این وب سایت‌ها، وب سایت و اپلیکیشن تخصصی درج آگهی املاک شابش است. در شابش می توانید آگهی های خود را ثبت کنید. گزارش روزانه و ماهانه دریافت کنید و مهم تر از همه، زنگ خور باکیفیت داشته باشید.

نکته چهارم

مردم عضوی از یک گروه خاص بودن را بسیار دوست دارند! این حس را به مشتری های مخصوص خود منتقل کنید که مثلا با خرید ویلا در این شهرک مسکونی وارد گروه خاص خواهند شد، و تمامی ساکنین این شهرک افراد مشهور و سر شناس جامعه هستند. انتقال این حس احتمال فروش شما را بیشتر می‌کند.

نکته پنجم

هر روز مشتریان خود را بررسی کنید و ببینید که از چه کانالی وارد شده‌اند. ( منظور چه شیوه تبلیغاتی است).

با دانستن این اطلاعات می‌توانید تبلیغات خود را هوشمندانه کنید و مشتریان واقعی را شناسایی کنید.

نکته ششم

ارتباط خود را با مشتریان سابق‌ حفظ کنید. هر از چندگاهی با ارسال پیام در شبکه های اجتماعی و یا ارسال پیامک وجود خود را به آنان یادآوری کنید. این کار باعث یادآوری شما و ایجاد تبلیغات دهان به دهان می‌شود.

نکته هفتم

نگذارید دغدغه های مالی و مشکلات زندگی فرآیند بازاریابی و فروش شما را تحت تاثیر قرار بدهد. به اخبار منفی توجه نکنید و با قدرت به مسیر خود ادامه دهید. فراموش نکنید خرید و یا اجاره آپارتمان از مهم ترین نیازهای هر فردی برای زندگی کردن است. و با وجود هر شرایطی بالاخره افراد به یک سرپناه برای زندگی کردن نیاز دارند.

نکته هشتم

مشتریان خود را به طور دقیق و کامل بشناسید. بدون شناخت از مشتریان نه در تبلیغات و نه در بازاریابی موفق نخواهید بود. ارتباط وسیع تری با آن‌ها برقرار کنید. برای هر مشتری یک فایل ساده درست کنید و اطلاعاتی که در مورد آن مشتری است را در آن ثبت کنید.

نکته نهم

بدون در نظر گرفتن محدوده و منطقه‌ای که در آن فعالیت می کنید، سعی کنید برای هر سلیقه‌ای فایل داشته باشید. با این کار شانس بیشتری برای پیدا کردن مشتریان جدید دارید.

نکته دهم

نقطه ضعف و قوت خود را شناسایی کنید. سعی کنید مکالمه‌های خود را با مشتریان ضبط کنید و بعد از جلسه چندین بار به آن ها گوش کنید. با این کار متوجه نقاط ضعف و قوت خود می‌شوید و می توانید روی مهارت های خود بیشتر کار کنید.

اگر کارشناس فروش ملک هستید، این ۲۰ نکته کوتاه برای شما معجزه خواهد کرد

نکته یازدهم

به ظاهر خود اهمیت دهید. ظاهر آراسته و زیبا می‌تواند یکی از عواملی باشید که مشتری را به سمت شما جذب می‌کند. از این نکته غافل نشوید.

نکته دوازدهم

از مشتری سوال بپرسید. یک لیست از سوالات مهم و کاربری تهیه کنید. جواب این سوالات باید شما را با سلیقه و نیاز مشتری آشنا کند. با این ذهنیت یک لیست کامل تهیه کنید و راجب تمامی آن ها با مشتری صحبت کنید. هر چقدر از خواسته و نیاز های مشتری بیشتر بدانید شانس بیشتری برای موفقیت دارید.

نکته سیزدهم

شرایط را طوری جلو ببرید که حتی اگر مشتری احساس کرد ممکن است اشتباه کند بداند که شما در کنار او هستید و نمی گذارید که تصمیم اشتباهی بگیرد.

نکته چهاردهم

آدم ها از احترام گذاشتن لذت می‌برند. برای اینکه نتیجه بهتری حاصل کنید همیشه و قبل از هر چیزی از مشتریان اجازه بگیرید.

به عنوان یک فروشنده همیشه سعی کنید خواسته و نیازهای یک مشتری را درک کنید و هرگز به او دروغ نگویید. خرید خانه یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی هر فردی است. و معمولا افراد در این تصمیم بزرگ به راحتی به هر مشاوری اعتماد نمی‌کنند اگر بتوانید حس  اعتماد اولیه را در مشتری ایجاد کنید، اولین قدم را به سوی موفقیت برداشتید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید