۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 55280925

سناتور جمهوریخواه آمریکا گفت: جو بایدن باید همه شهروندان آمریکایی و مترجمان افغان را از افغانستان خارج کند و در غیر این صورت، استیضاح او ضروری است.

بایدن باید استیضاح شود

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، لیندسی گراهام سناتور ارشد حزب جمهوریخواه هشدار داد چنانچه حتی یک آمریکایی یا متحدانش، در افغانستان جا بماند و موفق به خروج از این کشور نشود؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا باید استیضاح شود.

وی ادامه داد: وظیفه حکم می کند که همه شهروندان آمریکایی را از آنجا خارج کنیم حال آنکه شرافت حکم می کند افغان هایی هم که در کنار ما جنگیدند (مترجمان و پیمانکاران)؛ از آنجا خارج شوند. اگر چنین نشود؛ بایدن طبق قانون اساسی آمریکا، مرتکب جرمی بزرگ شده و باید استیضاح شود.

این در حالی است که بایدن در سخنرانی شب گذشته خود، مدعی شد که آمریکا تاکنون ۱۳ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده است حال آنکه دولت او نمی‌داند چه تعداد آمریکایی هنوز در افغانستان حضور دارند.

او در بخش دیگری از اظهاراتش، عملیات تخلیه شهروندان آمریکایی و متحدان افغانستانی از افغانستان را عملیاتی خطرناک خواند و گفت نمی‌تواند درباره اینکه نتیجه نهایی آنچه خواهد بود، قولی بدهد!

طی روزهای گذشته، تصاویر ازدحام مردم در فرودگاه کابل و سقوط دو شهروند افغان از هواپیمای نظامی آمریکا، به نماد خروج غیر مسئولانه نظامیان آمریکایی از افغانستان تبدیل شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید