سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: یونسکو و سازمان جهانی بهداشت تاکید دارند که بازگشایی مدارس مستقل از واکسیناسیون باشد و اگر هم مهر نشد آبان یا آذر مدارس را بازگشایی کنیم.

خبری مهم درباره تغییر زمان بازگشایی مدارس در سال ۱۴۰۰ / مدارس احتمالا از آبان یا آذر بازگشایی می شوند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از امروز ممنوعیت تردد اعمال شد و با فردی که تخلف کند برخورد و ماشین او توقیف خواهد شد.

به گزارش  سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در رصدخانه سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما اعلام کرده ایم همه ادارات دولتی به جز آن‌هایی که خدمات ضروری می‌دهند، تعطیل شوند و حداقل بازگشایی را داریم و ادارات ضروری مانند آب و برق و بخش درمان حداکثر یا یک سوم ظرفیت فعالیت کنند.

وی با اشاره به محدودیت در اصناف گفت: ما در این دوره به محدودیت شدید کرونایی بازگشتیم و این محدودیت‌ها از فردا اعمال خواهد شد.

رئیسی اظهار کرد: ما در حوزه فرهنگی، هنری، مذهبی و ورزشی هم محدودیت ایجاد کردیم و سینما، تئاتر، ورزشگاه‌ها و استخرهای سرپوشیده را تعطیل کردیم و بحث ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در فضای بسته مطرح و ابلاغ شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره ممنوعیت تردد بیان کرد: از امروز ممنوعیت تردد اعمال شد و با فردی که تخلف کند برخورد و ماشین او توقیف خواهد شد و مقرر شد با همکاری وزارت راه و ناجا جاده‌های فرعی هم مسدود شوند و فردی که جریمه شد، اگر آن را ظرف یک ماه پرداخت نکند جریمه ٢ برابر خواهد شد.

وی اظهار کرد: مجموعه محدودیت‌ها اقدامات جدی است البته هیچ اقدامی موثر و پاسخگو نخواهد بود مگر اینکه مردم همکاری کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره بازگشایی مدارس اظهار کرد: شاید این اظهارات من که طرفدار بازگشایی مدارس هستم جانب دارانه باشد البته ما دلایل علمی برای این موضوع داریم.

وی ادامه داد: ما معلمان و رانندگان سرویس را واکسینه کرده ایم و پدر و مادرها هم در آینده واکسینه می‌شوند و شاید فقط واکسیناسیون دانش آموزان با بیماران زمینه‌ای باقی بماند گرچه یونسکو و سازمان جهانی بهداشت تاکید دارند که بازگشایی مدارس مستقل از واکسیناسیون باشد و اگر هم مهر نشد آبان یا آذر مدارس را بازگشایی کنیم و تابستان ٢ ماه مدارس ادامه داشته باشند یا مدارس سه روز در هفته باز باشند.

رئیسی بیان کرد: نگران موضوع تربیت هستیم آموزش را می‌توان مجازی انجام داد، اما تربیت را نمی‌توان مجازی انجام داد و در تلاش هستیم تا مهر واکسن برای دانش آموزان تامین کنیم و امروز معاون اول رئیس جمهور درخواست داشتند که امور خارجه رایزنی کند تا بتوانیم واکسن تامین کنیم و هر زمان واکسن تامین شد ما به سمت بازگشایی برویم.

کد خبرنگار: ۱۳
۱۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    سلام .مگه مردم از جوونِ ،بچه هاشون که با هزاران زحمت و مشقت بزرگشون کردن،سیر شدن ...چی میگین واسه خودتون ....نه اینکه وقتی دکتر ،مهندس ،یا پروفسور شدن ،فورا ،جذب بازار کار میشن ،حالا کمی دیرتر ،به آرزوهاشون برسن ان شاءالله..اینا که آخر و عاقبت مهاجرت میکنن ....
  • Hasti Falahi IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    سلام. لطفا مدارس را بازگشایی کنید. ما دانش آموزان دلمان برای مدرسه خیلی تنگ شده. و از آموزش های مجازی درس هایمان را خوب یاد نگرفته ایم. خواهشا مدارس را بازگشایی کنید و دیگر آن را تعطیل نکنید. اگر نظر ما دانش آموزان برای شما واقعا مهم است لطفا مدارس را بازگشایی کنید و دیگر آن را تعطیل نکنید. ممنونم.
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    تا روز ی که بیماری هست هیچ کس بچه اش مدرسه نمیفرسته بچه ی من آسم داره آیا واکسن تضمین میکنه به هیچ عنوان بچه م درگیر نشه
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    خیلی خیلی نفهمید یعنی یه کم که شرایط خوب شد با بازشدن دوباره می خواهید گورستان دسته جمعی درست کنید خدا ازتون نگذره
  • ناشناس IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    آموزش هم به صورت مجازی سخت و کم ثمر است. تو را خدا به این ملت بفهمونین تا تو خونه بشینن.تا زنجیره ی این ویروس قطع بشه.تا میگن تعطیل تو این اوضاع کرونایی ، باروبندیل سفر میبندن و راهی سفر میشن. فکر نمیکنن که اوضاع جامعه بدتر میشه. و بازگشایی مدارس به تاخیر بیفته.تو را خدا رعایت کنیدبه جان خود و هم نوعاتون رحم کنید.تا ریشه ی این ویروس قطع بشه بذارید بچه هامون مثل روال عادی برن مدرسه.ایجوری خیلی ضعیف بار میان.جز اعصاب خردی برا والدین و خود دانش آموزان و معلمین ندارد تو را خدا... التماس دعا
  • ناشناس IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    تورا خدا مدارس از آبان ماه تا آخر سال مجازی بشه بهتر ازابان مجازی کنید
  • ناشناس IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    تورا خدا مدارس را مجازی کنید دیگه از آبان ماه تا آخر سال مجازی بشه بهتر با جووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووکسی باری نکنید
  • ناشناس IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    انگار شما حالیتون نیست میگم مدارس را در آبان ماه تا آخر سال مجازی کنید آدم اگه خره باشه میفهمه باید مدارس را از آبان ماه تا آخر سال مجازی کنید دیگه باید مجازی بشه بهتر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید