بر خلاف بسیاری از مردم که تصور می‌کنند تغییر دادن صدا کار ناممکنی است باید بدانید که این نظریه کاملا اشتباه است. شما با انجام چند تمرین ساده می‌توانید در طول زمان روی کیفیت صدا خود کار کنید و صدایتان را تغییر دهید.

آیا شما هم از شنیدن صدایتان در فیلم‌های ضبط شده متعجب می‌شوید؟

به گزارش سلام نو،‌ اکثر افراد بعد از اینکه به صدای ضبط شده خود گوش می‌کنند آزرده خاطر می‌شوند. آیا شما هم جزو افرادی هستید که پس از شنیدن صدایتان متعجب می‌شوید؟ آیا پس از شنیدن صدایتان در فیلم خجالت می‌کشید؟ سوال اساسی اینجاست که چرا صدایی که با گوش‌هایتان می‌شنوید با صدایی که در فیلم‌ها ضبط می‌شود تفاوت دارد؟ آیا ضبط صوت دروغ می‌گوید یا اینکه گوش‌هایتان در شنیدن صدای خودتان اشتباه می‌کند؟ اگر کنجکاوید که بدانید علت این تفاوت بسیار عجیب در صدایی که می‌شنوید با صدایی که ضبط می‌شود در چیست، لطفا با ما همراه شوید.

علت تفاوت در صدای واقعی با صدای ضبط شده در چیست؟

جواب این است که به دلیل نوع جمجمه انسان صدایی که می‌شنوید در واقع صدایی است که مرتعش شده و در حال عبور از استخوان‌های جمجمه است، اما دیگران صدای شما را بدون ارتعاشاتی که در جمجمه‌تان اتفاق افتاده است می‌شنوند. در نتیجه کیفیت صدا شما در دو حالت شنیدن و شنیده شدن باهم متفاوت است. در جمجمه استخوان‌های کوچکی وجود دارند که در گوش میانی واقع شده‌اند. این استخوان‌ها دلیل اصلی اختلاف صدا هستند. بنابراین ضبط صوت دروغ نمی‌گوید و صدایی که از شما ضبط شده همان صدا واقعی‌تان است.

آیا می‌توان تن صدا و کیفیت آن­را تغییر داد؟

بر خلاف بسیاری از مردم که تصور می‌کنند تغییر دادن صدا کار ناممکنی است باید بدانید که این نظریه کاملا اشتباه است. شما با انجام چند تمرین ساده می‌توانید در طول زمان روی کیفیت صدا خود کار کنید و صدایتان را تغییر دهید.

چه تمریناتی می‌توانند کیفیت صدا را تغییر دهند؟

· کار بر روی عضلات شکم: قدم اول تلاش در جدا سازی عضلات شکم از قفسه سینه است. سعی کنید شکم‌تان را تا جایی که ممکن است بیرون دهید. برای اینکه بیشتر متوجه این امر شوید حالتی را تصور کنید که بیش از حد غذا خورده‌اید. پس عضلات شکم‌تان را بیرون دهید.

· تنفس را با حرکات عضلات شکم هماهنگ کنید: قدم دوم این است که حرکت اول را با حرکت دوم ترکیب کنید. این سخن به این معناست که در هنگام تنفس عضلات شکمتان را منقبض و به سمت بیرون فشار دهید و در هنگام باز دم عضلات را منبسط و به سمت داخل بکشید.

· این تمرینات را مدوام انجام دهید.

سوال اساسی اینجاست که این تمرین‌ها چه تاثیری بر کیفیت صدا دارند؟ قبل از پاسخ دادن به این سوال بیاید که با هم یک تمرین انجام دهیم. شکم خود را به سمت جلو هل داده و پر از باد کنید. یک نفس عمیق بکشید. سپس در حالی که در حال باز دم هستید سعی کنید که کلمه‌ای را بیان کنید. برا مثال بگویید سلام. خواهید دهید که کیفیت صدایتان در این شکل بیان کردن کلمات بسیار بهتر از زمانی است که بدون انجام این تمرینات به بیان کلمات می‌پرداختید. در طی انجام این تمرینات شانه‌هایتان را بالا نگه دارید و بر روی تنفس تمرکز کنید. این تمرینات را هر روز و به مدت 20 دقیقه انجام دهید. قبل از شروع تمرین صدایتان را ضبط کنید تا با صدای بعد از تمرینات مقایسه کنید. مطمئن باشید که نتیجه شما را شگفت زده خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    چه تمرین عذاب آور و دشواری مثل شکنجه است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید