در بیانیه وزارت کشور عراق آمده: برخی رسانه‌ها خبر داده‌اند که سرهنگ نبراس محمدعلی مدیر بخش مبارزه با شایعات وزارت کشور ترور شده است. بخش مبارزه با شایعات کلیات و جزئیات این خبر را با توجه به تشابه اسمی بین سرهنگ نبراس محمدعلی و سرهنگ «نبراس» منتسب به دستگاه اطلاعاتی، تکذیب می‌کند.

وزارت کشور عراق ترور یکی از افسرانش را تکذیب کرد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از «ناس نیوز» نوشت: بخش مبارزه با شایعات وزارت کشور عراق، در بیانیه‌ای اخبار منتشر شده درباره ترور «نبراس محمد علی» مدیر این بخش را تکذیب کرد و از یک تشابه اسمی خبر داد.

در بیانیه امروز (دوشنبه) وزارت کشور عراق آمده است: برخی رسانه‌ها خبر داده‌اند که سرهنگ نبراس محمد علی مدیر بخش مبارزه با شایعات وزارت کشور ترور شده است. بخش مبارزه با شایعات کلیات و جزئیات این خبر را با توجه به تشابه اسمی بین سرهنگ نبراس محمد علی و سرهنگ «نبراس» منتسب به دستگاه اطلاعاتی، تکذیب می‌کند.

پیشتر منابع خبری عراقی از کشته شدن یک سرهنگ عراقی شاغل در دستگاه اطلاعاتی این کشور خبر داده بودند.

دو فرد مسلح با موتورسیکلت در منطقه «البلدیات» در شرق بغداد به سوی این افسر اطلاعاتی بلندپایه عراقی آتش گشودند که منجر به مرگ فوری او شد.

برخی منابع امنیتی به رسانه‌ها گفتند که فرد ترور شده مدیر بخش نظارت در دستگاه اطلاعاتی عراق بوده است.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» هویت این افسر را سرهنگ «نبراس ابوعلی» و سمت او را معاون اداره نظارت در سرویس اطلاعات عراق اعلام کرده بود.

از سوی دیگر «شفق نیوز» نام افسر ترور شده را «نبراس فرمان الفیلی» ذکر کرد و نوشت: دو موتور سوار با اسلحه کلاشنیکوف به خودروی شخصی این افسر اطلاعاتی تیراندازی کردند.

همچنین گفته می‌شود او  مدیر دفتر «الرصافه» (یکی از نه ناحیه اداری در بغداد در شرق دجله) است.

ترور و قتل برخی فعالان مدنی و شخصیتهای نظامی و سیاسی در عراق در ماههای اخیر فضای امنیتی این کشور را ملتهب کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید