جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز به منظور حضور در اجلاس وزرای امور خارجه و توسعه بین‌الملل گروه هفت به انگلیس سفر کرد.

جوزپ بورل برای شرکت در نشست گروه ۷ راهی انگلیس شد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نوشت:جوسپ بورل از امروز تا روز چهارشنبه در پایتخت انگلیس خواهد بود تا به عنوان مهمان افتخاری در این اجلاس شرکت کند.

او در این نشست که با حضور وزرای امور خارجه کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا برگزار می‌شود پیرامون شماری از مسائل سیاست خارجی و امنیتی از جمله توافق هسته‌ای ایران، اوضاع افغانستان، لیبی، همسایگان شرقی اروپا و همچنین امنیت در آسیا و همکاری‌ها در منطقه ایندوپاسیفیک بحث خواهد کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از فرصت شرکت در این اجلاس برای انجام دیدارهای دوجانبه با وزرای امور خارجه کشورهای شرکت کننده استفاده خواهد کرد. در نشست امسال، وزرای امور خارجه هند، استرالیا، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و دبیر کل اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا هم حضور دارند.

در این نشست که از امروز در پایتخت انگلیس آغاز می‌شود شرکت کنندگان پیرامون چالش‌ها و تحولات بین‌المللی از جمله تغییرات اقلیمی و همه‌گیری کرونا بحث و تبادل نظر خواهند کرد. آزادی مطبوعات، مقابله علیه شایعات، حمایت از سوادآموزی دختران، تقویت جایگاه زنان، برابری جنسیتی و مقابله با نا امنی غذایی در جهان از دیگر موضوعاتی است که در دستور کار این جلسه قرار دارد.

این برای اولین بار طی دو سال گذشته است که اعضای گروه هفت به صورت حضوری با یکدیگر ملاقات می‌کنند. دولت لندن ادعا کرده که این نشست در چارچوب اصول بهداشتی برگزار شده و از اعضا به صورت مرتب آزمایش کرونا انجام می‌شود.

نشست سران کشورهای گروه هفت نیز قرار است در خرداد ماه به ریاست بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برگزار شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید