طرح جهش تولید دانش بنیان با موافقت نمایندگان با اولویت در مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.

موافقت نمایندگان با اولویت بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان در مجلس

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با ۱۸۵ رای موافق، ۲۳رای مخالف و ۶ رای ممتنع با پیشنهاد «محسن دهنوی» عضو هیات رئیسه مجلس مبنی بر اولویت دادن به طرح جهش تولید دانش بنیان موافقت کردند.

دهنوی عضو هیات رییسه مجلس گفت: طرح جهش تولید دانش بنیان بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب شکل گرفت و در ۱۴ جلسه در کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون آموزش و کمیسیون های فرعی و اقتصاد این طرح بررسی شد.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: بیش از ۱۰۰ مورد از موانعی که در شرکت‌های دانش بنیان و تولید وجود دارد در این طرح شناسایی شد و برای رفع آنها در این طرح لحاظ شده است و مواردقانونی آماده شد و شرکت‌های دانش بنیان و نمایندگان در این جلسات شرکت داشتند.

دهنوی ادامه داد: مشکلات بیمه‌ای، کسب و کارها، صادارت و موانع که برای تولید کالاها وجود دارد در این طرح دیده شده است و با توجه به اینکه امسال را رهبر معظم انقلاب سال جهش تولید، پشتیبانی و مانع زدایی نامگذاری کردند، این طرح می تواند برای کسب وکارهای نوین درنظر گرفته شود.

«احمد دنیا مالی» نماینده مردم بندرانزلی در مخالفت با این پیشنهاد گفت: بهتر است وظیفه تحقق شعار سال را که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارند به همه کمیسیون‌ها بسپاریم و  هر کمیسیون درحوزه کار اختصاصی خودکارگروهی را تشکیل و منویات رهبر معظم انقلاب را پیگیری کند.

«روح الله متفکر آزاد» عضو هیات رئیسه مجلس نیز  در موافقت با پیشنهاد دهنوی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب برای امسال رفع موانع تولید را تکلیف فرمودند. از طرفی حدود ۵ هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و با توجه به ۱۴ میلیون نیروی تحصیل کرده درکشور باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی افزود: این طرح ماه‌ها در  مجلس کار شده و پیش بینی ما نیز این است که کشور را به مرزهای جدیدی از اشتغال می رساند و این متکی بر توانایی داخلی است و امیدواریم نمایندگان با اولویت دادن به این طرح موافقت کنند. زیرا این طرح می‌تواند انقلابی در کسب و کارها بوجود بیاورد و یکی از راه‌های بی اثر کردن تحریم‌ها این طرح  و طرح‌های مشابه آن است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید