دبیرکل ناتو گفت: ترکیه در منطقه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و باید درک کنیم که یک متحد مهم است.

ناتو: ترکیه یک متحد بسیار مهم است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دبیرکل ناتو روز چهارشنبه بر اهمیت جایگاه ترکیه در منطقه اشاره کرد و گفت: ترکیه یک متحد بسیار مهم است.

س استولتنبرگ در نشست آنلاین با دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا گفت: باید درک کنیم که ترکیه یک متحد مهم است، زیرا فقط لازم است شما به نقشه نگاه کنید و ‌بینید که ترکیه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

استولتنبرگ با اشاره به همجواری ترکیه با عراق و سوریه و پیشرفت در مبارزه با گروه تروریستی داعش گفت: "ترکیه از اهمیت زیادی برخوردار است".

دبیرکل ناتو با بیان اینکه اولین بار نیست که متحدان ناتو دچار اختلاف می‌شوند، اما هنگامی که اختلافاتی وجود داشته باشد، ناتو حداقل بستری برای هم پیمانان است که این اختلافات را مطرح کند.

به گفته استولتنبرگ، اوضاع در مدیترانه شرقی، مهاجرت و تصمیم آنکارا برای به دست آوردن سیستم دفاع هوایی اس ۴۰۰ روسیه از جمله موارد نگران کننده میان ترکیه و متحدان آن در ناتو است.

وی افزود: با توجه به وجود چالش‌ها، بهترین کار این است که به عنوان متحدان ناتو در داخل به آنها بپردازیم و ناتو را بستری برای یافتن راه‌های کاهش تنش‌ها و یافتن گام‌های مثبت در مسیر درست بدانیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید