بر اساس نتایج یک نظرسنجی، احتمالا حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ۲۸ کرسی را در انتخابات ماه آینده کنست کسب کند.

احتمال کسب ۲۸ کرسی کنست توسط حزب نتانیاهو

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا به نقل از آی ۲۴ نیوز، بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط کانال ۱۲ اسرائیل حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات پارلمانی که قرار است ماه مارس برگزار شود، ۲۸ کرسی کسب خواهد کرد.

در این نظرسنجی حزب «یش عتید»، به ریاست «یائیر لبید» ۱۸ کرسی، حزب «آرزوی جدید» به رهبری «گدعون ساعر»، ۱۳ کرسی و ائتلاف «راست جدید» به ریاست «نفتالی بنت» ۱۱ کرسی کسب خواهد کرد. 

فهرست مشترک عربی در کنست اسرائیل به ریاست «ایمن عوده» با سه شاخه خود پس از انشعاب فهرست عربی واحد از ۱۵ کرسی به ۹ کرسی عقب‌نشینی خواهد کرد. 

همچنین حزب «شاس» به ریاست «اریه درعی» هشت کرسی و هر یک از احزاب «یهدوت هتوراه» به ریاست «موشه گافنی» و «اسرائیل خانه ما» به ریاست «آویگدور لیبرمن» هفت کرسی و سپس حزب چپ به ریاست «میراف میخائیلی» شش کرسی کسب خواهند کرد. 

طبق این نظر سنجی ائتلاف آبی-‌سفید به ریاست «بنی گانتز» پنج کرسی کسب خواهد کرد. 

این نظرسنجی درباره فرد مناسب برای نخست‌وزیری اعلام کرده که فقط ۳۱ درصد شرکت‌کنندگان نتانیاهو را انتخاب کرده‌اند. ۲۰ درصد نیز یائیر لبید، ۱۵ درصد جدعون ساعر و ۱۳ درصد نفتالی بنت را انتخاب کرده‌اند. ۱۵ درصد نیز هیچ یک از اسامی مطرح شده را مناسب نخست‌وزیری نمی‌دانند. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید