دستیار ارشد وزیر خارجه کشورمان گفت: تهران احتمالا برای حفاظت از امنیت منطقه، سلاح از روسیه خریداری می کند.

ایران احتمالا از روسیه سلاح می‌خرد
به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «علی اصغر حاجی» دستیار ارشد وزیر خارجه کشورمان در سخنانی از احتمال خرید سلاح از روسیه به منظور حفاظت از امنیت منطقه سخن گفت.

بر اساس این گزارش، دستیار ارشد محمد جواد ظریف در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک با صحبت در خصوص روابط نظامی با مسکو گفت: ما همکاری‌های نظامی با روسیه داریم و زمانی که ممنوعیت اعمال شده بر کشور به منظور خرید سلاح برداشته شود، روسیه از جمله کشورهایی است که ما می‌توانیم سلاح از آن خریداری کنیم و می‌توانیم همکاری‌هایی با آن به منظور حفظ سرزمین خود و نیز امنیت منطقه صورت دهیم.

علی اصغر حاجی همچنین در خصوص دوره محدودیت‌های تسلیحاتی که به خاطر برجام بر ایران اعمال شد، گفت: در زمانی که ایران حق خرید سلاح را نداشت، کشورهای دیگر در منطقه، میلیاردها دلار سلاح خریداری کردند؛ و این اقدام، منطقه را به انبار سلاح بدل کرد.

اوایل هفته جاری، «لاوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده بود پس از آنکه ممنوعیت تجارت تسلیحاتی سازمان ملل بر ایران که در پی توافق برجام اعمال شده بود، در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ منقضی شد، مسکو درخواست‌هایی را در خصوص ابزارهای دفاعی از ایران دریافت کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید