فرهنگی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: هیچ‌گونه مصوبه‌ای در خصوص حذف اجباری بودن غربالگری بانوان باردار در مجلس نداشتیم.

درباره حذف غربالگری بانوان باردار در مجلس مصوبه‌ای نداشته‌ایم

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، محمدحسین فرهنگی امروز در نشست خبری ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س)،گفت: بنده در نشست های قبلی هم تذکراتی دادم و لازم است امروز هم تکرار کنم که گاهی نقطه نظرات نمایندگان که صرفا دیدگاه شخصی آنان است، به عنوان مصوبه مجلس قلمداد می شود که نباید این گونه باشد.

وی بیان کرد: موضوعاتی که از سوی نمایندگان و یا اینکه در یک کمیسیون و یا فراکسیونی تحت عنوان پیشنهاد مطرح میشود، نباید به عنوان نظر مجلس شورای اسلامی منعکس شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی روزهای اخیر درباره حذف اجباری بودن غربالگری بانوان باردار مباحثی مطرح شد، در حالی که مجلس هیچ مصوبه ای در این باره نداشته و این موضوع در دستور کار مجلس نبوده و صرفا یک پیشنهاد بوده است.

فرهنگی تأکید کرد: درخواست بنده از رسانه ها این است که نظرات و پیشنهادات نمایندگان را صرفا به عنوان نظر آنان منعکس کنند و تحت هیچ شرایطی این پیشنهادات به عنوان نظر نهایی مجلس تلقی نشود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حتی زمانی که مصوبه ای در مجلس شورای اسلامی به تصویب میرسد، نباید آن را یک مصوبه نهایی تلقی کرد، چرا که مصوبات مجلس باید به تأیید شورای نگهبان و گاهی اوقات به تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام برسد و پس از ابلاغ می توان آن را قانون تلقی کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید