وزیر اماراتی رسانه‌های قطر را به تلاش جهت خدشه‌دار کردن توافق احتمالی برای حل بحران منطقه متهم کرد.

امارات جدال لفظی با قطر را از سر گرفت

ایرنا نوشت: انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات که کشورش از آغاز روند آشتی میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس راضی به نظر نمی رسد پس از سکوت تقریبا یک ماهه یک بار دیگر در اظهاراتی ضمن حمله به قطر، رسانه‌های این کشور را به تلاش برای خدشه دار کردن توافق احتمالی برای حل بحران منطقه متهم کرد.

قرقاش در توئیتی نوشت: فضای سیاسی و اجتماعی در خلیج فارس منتظر پایان دادن به بحران قطر است و به دنبال بهترین راه برای اطمینان از تعهد دوحه به هر توافق نامه ای است که موجب خیر و صلاح منطقه باشد، در حالی که به نظر می رسد بسترهای رسانه ای قطر مصمم هستند که هر توافقی را خدشه دار کنند که موضوعی عجیب و توضیح آن دشوار است.

اظهارات قرقاش در حالی است که «احمد ناصر الصباح» وزیر امور خارجه کویت اخیرا اعلام کرد بحثهای مثمرثمری در چارچوب دستیابی به صلح، حمایت و دستیابی به همبستگی و ثبات خلیج فارس و منطقه صورت گرفته است.

الصباح گفت که در این گفتگوها همه طرفها بر عزم خود برای همبستگی و ثبات خلیج فارس و کشورهای عربی و دستیابی به توافق نهایی تاکید کردند به امید آنکه به همبستگی پایدار و آنچه خیر مردم کشورشان را  رقم می زند، دست یابند.

پنجم ژانویه سال ۲۰۲۱ (۱۶دی)، اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار می شود که رهبران کشورهای حوزه خلیج فارس شخصاً در آن شرکت می کنند و به گفته «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت این کشور امیدوار است که این نشست فرصتی برای بررسی اوضاع منطقه باشد.

عربستان، مصر، امارات و بحرین از ۱۵ خرداد سال ۹۶ با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی مرزهای خود را به روی این کشور بستند و روابط با دوحه را نیز قطع کردند.

تحریم کننده ها ۱۳ شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند اما دولت دوحه این شروط را  در تضاد با حق حاکمیت خود دانست و به هیچ یک از آنها عمل نکرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید