یک هیئت آمریکایی به همراه یک تیم اسرائیلی در هفته آتی از تل آویو عازم مراکش می شوند.

اعزام یک هیئت آمریکایی و اسرائیلی به مراکش

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام ارشد دولت آمریکا امروز، سه شنبه اعلام کرد جرد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید ریاست یک هیئت اعزامی آمریکایی به اسرائیل و مراکش را در هفته آتی به منظور بحث و بررسی در خصوص قرارداد عادی سازی روابط که دو طرف (رژیم صهیونیستی و مراکش) هفته گذشته به آن دست یافتند، بر عهده خواهد داشت.

بر پایه این گزارش، «جرد کوشنر» مشاور ارشد کاخ سفید، «آوی برکوویتز» نماینده ویژه آمریکا در گفت و گوهای بین المللی و «آدام بوهلر» رئیس اجرایی شرکت بین المللی توسعه مالی آمریکا قرار است دوشنبه هفته آینده آمریکا را به مقصد سرزمین های اشغالی ترک کند.

این مقام آمریکایی در ادامه اعلام کرد در سرزمین های اشغالی، کوشنر که داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز هست، مذاکراتی را با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به انجام خواهد رساند.

این مسئول آمریکایی همچنین اعلام کرد انتظار می رود شرکت هواپیمایی ال عال اسرائیل، نخستین هواپیمایی باشد که از تل آووی به مقصد رباط سفر می کند و تیم کوشنر و هیئت رژیم صهیونیستی را که ریاست آن بر عهده «مئیر بن شابات» مشاور امنیت ملی اسرائیل برعهده خواهد داشت را به مراکش ببرد.

توافق عادی سازی روابط میان مراکش و رژیم صهیونیستی، چهارمین توافق با میانجی گری آمریکا پس از امضای توافقنامه های مشابه مبان رژیم صهیونیستی از یکسو و امارات، بحرین و سودان از سوی دیکر به شمار می رود.

پیشتر روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم» نیز به نقل از منبعی آگاه گزارش کرده بود «جرد کوشنر» داماد، مشاور و فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا در سفر خود به قطر حامل درخواستی برای پیوستن دوحه به کشورهای سازش‌کننده با رژیم صهیونیستی در مدت باقی مانده از دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» بوده است.

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، گفته بود: مقامات قطری به این درخواست کوشنر پاسخ منفی داده، اما در قبال دیگر درخواست‌های آمریکا ابراز تمایل کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید