یوشی هیده سوگا، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد ویروس کرونا جامعه جهانی را با یک بحران بی سابقه رو به رو کرده است که برای عبور از آن باید همبستگی جهانی شکل بگیرد.

کرونا جامعه بین المللی را از انزوا، به همکاری برگردانده

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سوگا در این سخنرانی با اشاره به ایجاد اختلال در زنجیره تأمین کالا و سایر محدودیت های مرزی ناشی از همه گیری ویروس کرونا، بر اهمیت چندجانبه گرایی و تجارت آزاد تأکید کرد و متعهد شد که اصلاحات سازمان تجارت جهانی و توافق نامه تجارت آزاد با دیگر کشورها را ارتقا دهد.

وی گفت: بیماری ویروس کرونا ما را به یک بحران بی سابقه کشانده است که به نوبه خود، جامعه بین المللی را از گرایش به سمت تفرقه و انزوا، به همکاری برگردانده است.

 نخست وزیر ژاپن افزود: من از همه شما می خواهم که در همبستگی متحد شوید تا بتوانیم بحران فعلی را به فرصتی برای تقویت همکاری ها تبدیل کنیم.

سوگا در مورد احیای اقتصادی با تکیه بر ایمنی مردم اظهار کرد: ژاپن تمام تلاش خود را برای اطمینان از توزیع جهانی واکسن ها و داروها بکار خواهد گرفت.

 وی ضمن حمایت از اصلاحات در سازمان بهداشت جهانی گفت: ژاپن کاملاً از توسعه داروها و واکسن ها حمایت می کند و در جهت اطمینان از دسترسی عادلانه و منصفانه برای همه، از جمله در کشورهای در حال توسعه تلاش می کند.

 سوگا گفت که برای آمادگی در برابر بحران های بهداشتی آینده، ژاپن متعهد به گسترش تلاش ها در کشورهای در حال توسعه برای ساخت بیمارستان ها و تقویت سیستم های بهداشتی و درمانی آنها از طریق تهیه تجهیزات و حمایت از توسعه منابع انسانی است.

وی گفت که ژاپن با همکاری ۱۰ عضو اتحادیه جنوب شرقی آسیا ، از برنامه منظمی برای موارد اضطراری بهداشت عمومی و بیماری های در حال ظهور حمایت می کند.

 به گفته وی، ژاپن به عنوان بخشی از تلاش هایش برای کمک به کشورهای در حال توسعه ویروس زده، طی دو سال ۴.۵ میلیارد دلار وام اضطراری را تمدید و ۱.۵۴ میلیارد دلار کمک خارجی به بخش های پزشکی و بهداشتی اعطا می کند.

 سوگا با چنین تلاش هایی برای کنترل همه گیری کرونا متعهد شد که در تابستان ۲۰۲۱ میزبان المپیک و پارالمپیک توکیو باشد اتفاقی که به دلیل همه گیری یک سال به تعویق افتاد.

 وی گفت: در تابستان سال آینده، ژاپن مصمم است میزبان بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو باشد تا اثبات کند که بشریت همه گیری را شکست داده است.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید