در هفته جاری پنج فیلم تئاتر «هملت»، «زیر گل دسته ها»، «بازگشت مردگان»، «رویای نیمه شب تابستان»، «عشق به دیکتاتور ها کمک نمی کند» در نمایش نت پخش خواهند شد، به همین بهانه خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سلام نو، به بررسی این آثار پرداخته که در ادامه خواهید خواند.

پخش پنج فیلم تئاتر جدید در شبکه خانگی

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | میثم کوه مسکن: شیوع و گسترش ویروس کرونا بهانه خوبی شده است برای ماندن در خانه و به دنبال آن تماشای فیلم و تئاترهای خوبی که در سال های گذشته اکران شده و یا به روی صحنه رفته اند و ما فرصت تماشای آن ها را از دست داده ایم.

در روزهایی که شیوع و گسترش ویروس کرونا سبب شده است اکثر گروه های تئاتری از اجرای نمایش جدید خودداری کنند و در انتظار فراهم شدن شرایط مناسب به منظور بردن نمایششان روی صحنه باشند، تماشای فیلم تئاترهای موجود در شبکه های مجازی می تواند گزینه مناسب و دلگرم کننده ای برای مخاطبان و دوست داران تئاتر باشد.

در سومین هفته از دومین فصل سال سایت نمایش نت در هفته جاری پخش پنج فیلم تئاتر با عناوین «هملت» به کارگردانی رابین لاک، «زیر گل دسته ها» به کارگردانی سید حسین طاهری راد، «رویای نیمه شب تابستان» به کارگردانی دومینیک درومگوله، «بازگشت مردگان» به کارگردانی شادی اسدپور و نمایش «عشق به دیکتاتور ها کمک نمی کند» به کارگردانی هانی صالحی را در دستور کار خود قرار داده است و مخاطبین می توانند در این هفته نمایش های نامبرده را در خانه خود تماشا نمایند، لازم به ذکر است که نمایش های نامبرده از دوشنبه بیستم مرداد تا جمعه بیست و چهارم مرداد ماه بر روی سایت برای تماشای مخاطبین قرار خواهد گرفت.

پخش پنج فیلم تئاتر جدید در شبکه خانگی

۱- نمایش «هملت» (HAMLET)
نمایش «هملت» به نویسندگی ویلیام شکسپیر و کارگردانی رابین لاک و هنرنمایی بازیگرانی همچون بندیکت کامبربچ ، کیران هایندز ، شان بروک و ... دوشنبه ۲۰ مردادماه از ساعت ۱۸ قابل تماشا خواهد بود، لازم به ذکر است زمان این نمایش یک ساعت و ۴۷دقیقه می باشد.

۲- نمایش «زیر گل دسته ها»
نمایش «زیر گل دسته ها» به نویسندگی و کارگردانی سید حسین طاهری راد و هنرنمایی بازیگرانی همچون عباس ملازینالی، فاطمه توانگر  و محمد جباری و ... سه شنبه ۲۱ مردادماه از ساعت ۱۸ قابل تماشا خواهد بود، لازم به ذکر است زمان این نمایش یک ساعت و ۳۲دقیقه می باشد.

پخش پنج فیلم تئاتر جدید در شبکه خانگی


۳- نمایش «رویای نیمه شب تابستان» (A Midsummer Night’s Dream)
نمایش «رویای نیمه شب تابستان» به نویسندگی ویلیام شکسپیر و کارگردانی دومینیک درومگوله و هنرنمایی بازیگرانی همچون بندیکت کامبربچ ، کیران هایندز ، شان بروک و ... چهارشنبه ۲۲ مردادماه از ساعت ۱۸ قابل تماشا خواهد بود، لازم به ذکر است زمان این نمایش دو ساعت و ۱۷دقیقه می باشد. 

۴- نمایش «بازگشت مردگان»
نمایش «بازگشت مردگان» به نویسندگی و کارگردانی شادی اسدپور و هنرنمایی بازیگرانی همچون الناز حمیدی، مرضیه پیمان، ‌مهسا میرکاظمی، ابوالفضل نریمانی، کیمیا مرادی رفیق، عرفان شکوهی فر، سعید سخندانی، محمد رخشان فر، سامان اصغری، مونا مطیعی تهرانی ،ندا زرئی، نگین محسنی، مهسا میرکاظمی، ابوالفضل نریمانی، کیمیا مرادی رفیق، محمد اسمعیلی، پارسا پویا ارجمند، میلاد فدوی صامتی، علیرضا دهنوی و هلیا عطایی و ... پنجشنبه ۲۳ مردادماه از ساعت ۱۸ قابل تماشا خواهد بود، لازم به ذکر است زمان این نمایش ۵۰ دقیقه می باشد. 

این نمایش، که در آذر و دی سال گذشته در سالن شماره دو خانه نمایش مهرگان روی صحنه رفته بود، پایان نامه هنرجویان و دانش آموختگان «کارگاه های ایده تا اجرا » موسسه هنری آرتا می باشد و در خلاصه داستان این نمایش آمده است:جهانی پر از ترس، گناه، جنون و مرگ و انسان‌هایی پست و دزد و دغل کار که سرگشته به دنبال راه نجات هستند غافل از اینکه نجات دهنده و ...

پخش پنج فیلم تئاتر جدید در شبکه خانگی

۵- نمایش «عشق به دیکتاتور ها کمک نمی کند»
نمایش «عشق به دیکتاتور ها کمک نمی کند» به نویسندگی آرام محضری و کارگردانی هانی صالحی و هنرنمایی بازیگرانی همچون سیاوش قاسمی، رسول قادری، مریم ورچندی، یلدا احمدیان ، هانی صالحی و کاظم افرندنیا و ... جمعه ۲۴ مردادماه از ساعت ۱۸ قابل تماشا خواهد بود، لازم به ذکر است زمان این نمایش یک ساعت و ۲۰ دقیقه می باشد. 
در خلاصه داستان این نمایش که در زمستان ۱۳۹۵ در تماشاخانه استاد مشایخی بر روی صحنه رفته بود، آمده است: گروهی آزادی خواه قصد تغییر نظام کشورشان را دارند. رهبر آنها مردی جوان است که در گذشته شیفته دختری بوده.....سوال اینجاست که آیا عشق و قدرت میتوانند راهی برای رستگاری انسان باشند؟؟؟

درحالیکه شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور منجر به ایجاد رکود در تماشای تئاتر در تماشاخانه های مختلف شده است، شبکه نمایش خانگی گزینه مناسبی جهت تماشای تئاترهایی است که در سال های گذشته به روی صحنه رفته اند و حالا در قالب فیلم تئاتر در اختیار مخاطبان قرار گرفته اند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید