احمد پور مخبر بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون روز گذشته دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ در سن ۷۹ سالگی بر اثر کهولت سن و سکته مغزی چشم از جهان فروبست، وی سابقه بازی در فیلم و سریال های شاخصی نظیر : «متهم گریخت»، «ترش و شیرین»، «بزنگاه»، «راه در رو»، «توفیق اجباری»، «ده رقمی»، «خروس جنگی»، «اخراجی‌های ۳»، «دلداده» و ... را در کارنامه هنری خود داشت.

واکنش هنرمندان در فضای مجازی به مناسبت درگذشت «احمد پور مخبر» + عکس

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : به مناسبت درگذشت احمد پورمخبر، هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون، هنرمندان و همکاران وی به انتشار پیام های تسلیتی در صفحات مجازی خود پرداختند و با خانواده آن مرحوم ابراز همدردی کردند، به همین مناسبت خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری سلام نو به بررسی صفحات مجازی تعدادی از این هنرمندان از قبیل : رضا عطاران، مریم امیر جلالی، پرویز پرستویی، سعید امیر سلیمانی و کمند امیر سلیمانی پرداخته که در ادامه خواهید خواند.

احمد پورمخبر بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در ۱۲ اسفند ۱۳۱۹ در شهر تهران و محله گلوبندک و در خانواده ای اصالتاً تفرشی چشم به جهان گشود، وی پس از بازنشستگی از ارتش جمهوری اسلامی ایران به خاطر علاقه فرزندش به بازیگری به حرفه بازیگری روی آورد.

احمد پورمخبر برای اولین بار با نقشی کوتاه در فیلم سینمایی «بچه های آسمان» به کارگردانی مجید مجیدی حرفه بازیگری را تجربه کرد و پس از آن با سریال «متهم گریخت» به کارگردانی رضا عطاران تجربه بازی در تلویزیون را به دست آورد، وی در این سریال در نقش «مش قربون» (خواستگار بی بی)  در کنار بازیگران شاخصی نظیر سیروس گرجستانی، مریم امیرجلالی، علی صادقی، سعید آقاخانی، رضا عطاران، شهربانو موسوی، ملیکا زارعی، علیرضا جعفری، محمود بهرامی، سروش جمشیدی و ... به ایفای نقش پرداخت و نام خود را به عنوان بازیگر طنز بر سر زبان ها انداخت.

این بازیگر طنز سینما و تلویزیون ایران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۵ یک دهه در تلویزیون ایران به فعالیت بازیگری پرداخت و در این مدت در سریال هایی همچون «متهم گریخت»، «ترش و شیرین»، «بزنگاه»، «راه در رو»، «همسایه ها» به ایفای نقش پرداخت و آخرین کار تصویر وی در تلویزیون مربوط به سال ۱۳۹۵ و سریال «همسایه ها» به کارگردانی مهران غفوریان می باشد.

آگهی ترحیم مرحوم احمد پورمخبر

احمد پورمخبر برای نخستین بار سینما را با بازی در نقش کوتاهی در فیلم «بچه های آسمان» به کارگردانی مجید مجیدی در سال ۱۳۷۵ و در کنار برضا ناجی، میرفرخ هاشمیان و ... تجربه می نماید، وی پس از آن در فیلم های سینمایی متعددی از جمله «زن ها فرشته اند»، «خروس جنگی»، «توفیق اجباری»، «کیش و مات»، «زندگی شیرین»، «شیر و عسل»، «دلداده»، «ده رقمی»، «لیمو ترش» و ... ایفای نقش کرده و با کارگردانان مطرحی نظیر «مسعود اطیابی»، «محمد حسین لطیفی»، «آرش معیریان»، «مجید مجیدی»، «شهرام شاه حسینی»، «پرویز شیخ طادی»، «همایون اسعدیان»، «جهانگیر جهانگیری» و ... همکاری داشته است.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۰ حدود پانزده سال در سینمای ایران به فعالیت بازیگری پرداخت و در این مدت در بیش از ۲۵ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت و آخرین کار اکران شده وی در سینما مربوط به سال ۱۳۹۰ و فیلم «کباب غاز» به کارگردانی صالح دلدم باز می گردد، وی در این فیلم در کنار بازیگران شاخصی نظیر: یوسف صیادی، ساناز سماواتی، کیمیا باباییان، صالح دلدم، احمد پورمخبر , کیانوش گرامی و ... به ایفای نقش پرداخته است.

۱- رضا عطاران
رضا عطاران بازیگر و کارگردان سرشناس سینما و تلویزیون که چند سالی است از تلویزیون کناره گیری کرده و تنها در سینما به فعالیت می پردازد و در سال گذشته فیلم «زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی را بر روی پرده سینماها داشت و در فیلم های «متهم گریخت»، «ترش شیرین»، «بزنگاه» و ... با مرحوم پورمخبر همکاری داشته است، با انتشار تصویری از احمد پورمخبر در صفحه مجازی خود نسبت به درگذشت این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون واکنش نشان داد، وی در متن این پست نوشته است:
«...پورمخبر عزیز هم رفت...
الهی.»

 

واکنش رضا عطاران به درگذشت احمد پورمخبر

۲- مریم امیر جلالی
مریم امیر جلالی بازیگر ۷۳ ساله سینما و تلویزیون که در سریال های «متهم گریخت» و «ترش شیرین» با وی همکاری داشته، در پستی در صفحه مجازی خود نسبت به درگذشت این هنرمند فقید سینما و تلویزیون واکنش نشان داد، وی در متن این پست نوشته است:
«درگذشت شادروان هنرمند خوب ودوستداشتی که سالیان سال خنده برلبهایم‌  میاوردوبه همه‌عزیزان هنر دوست تسلیت‌عرض میکنم‌ روحشان شادویادشان گرامی
ایشون‌درسریال‌متهم‌گریخت برای اولین بار تست دادن وبرای اولین بارجلوی دوربین رفتن»

واکنش مریم امیر جلالی به درگذشت احمد پورمخبر


 

۳- نعیمه نظام دوست

نعیمه نظام دوست بازیگر سینما و تلویزیون که در فیلم های «توفیق اجباری» و «کنسرت روی آب» با مرحوم پورمخبر همبازی بوده است و این روزها سریال «بچه محل» به کارگردانی احمد درویشعلی پور را از شبکه دوم سیما در حال پخش دارد، با انتشار پستی در صفحه مجازی خود نسبت به درگذشت این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون واکنش نشان داد، وی در متن این پست نوشته است:

«متاسفانه آقای پورمخبر مهربان هم آسمانی شد ، مردی همیشه مهربان ، مودب ، بانشاط ، خوش اخلاق و دوستداشتنی ، همیشه براشون احترام زیادی قایٔل بودم ، کسی که بتونه حتی تو سن بالا اینقدر پرانرژی و خوب و روان بازی کنه و اینطور بدرخشه به نظر من یک نابغه است ، خیلی از رفتنشون متاثر و ناراحت شدم ولی گفتم یه فیلم ازشون بذارم که دل شما عزیزان شاد بشه ، چون میدونم هرجا بود دلش میخواست دل همه رو شاد کنه این مرد بزرگ . روحشون شاد و یادشون گرامی»

واکنش نعیمه نظام دوست به درگذشت احمد پورمخبر

۴- کیانوش گرامی
کیانوش گرامی بازیگر ۵۸ ساله سینما و تلویزیون که این روزها به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری است و در فیلم «خروس جنگی» به کارگردانی مسعود اطیابی با مرحوم پورمخبر همبازی بوده است، با انتشار پستی در صفحه مجازی خود نسبت به درگذشت این بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون واکنش نشان داد و با خانواده آن مرحوم ابراز همدردی نمود، وی در متن این پست نوشته است :
«یادش بخیر
مشتی روحتون شاد»

واکنش کیانوش گرامی به درگذشت احمد پورمخبر

۵- منوچهر هادی

منوچهر هادی کارگردان ۴۸ ساله سینما و تلویزیون که این روزها به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در قرنطینه خانگی به سر می برد و سریال «دل» را در شبکه نمایش خانگی در حال پخش دارد، در پستی در صفحه مجازی خود نسبت به درگذشت این هنرمند فقید سینما و تلویزیون واکنش نشان داد، وی در متن این پست نوشته است :

«روحشون شاد»

واکنش منوچهر هادی به درگذشت احمد پورمخبر

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید