یک عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد روابط مجلس با دولتمردان باید مطابق قانون و شرع باشد و توهین و دشنام به دولتمردان به هیچ وجه جایز نیست و برخی از این نسبت‌ها حرام شرعی است.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایسنا، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مقام معظم رهبری بر تعامل بین دولت و مجلس و پیشبرد امور در چارچوب اخلاق و قانون اشاره داشتند.

رحمت الله فیروزی پوربادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دیدار ویدیوکنفرانسی نمایندگان با رهبر انقلاب و توصیه‌هایی که ایشان به نمایندگان داشتند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر انجام وظایف نظارتی نمایندگان تاکید داشتند و از سوی دیگر با توجه به سال پایانی دولت بر شکل گیری تعاملی سازنده بین دو قوه تاکید کردند تا مشکلات مردم سامان یابد.

وی در ادامه اظهار کرد: رهبری تاکید داشتند که نمایندگان باید با اخلاق و ادب و تکیه بر مسائل قانونی و شرعی کار را جلو ببرند. حضرت آقا در کنار امیدهایشان نگران جدی در خصوص حل مشکل معیشت مردم و تحقق رونق و جهش تولید داشتند.

نماینده مردم نطنز در مجلس یازدهم تصریح کرد: رهبری تاکید داشتند که هم دولت و هم مجلس باید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات جامعه به کار گیرند. مجلس و دولت باید با تعامل با یکدیگر راه های حل مشکلات چه در حوزه معیشت و چه در حوزه تولید را جویا و نزدیک ترین راه را برای رسیدن به نفقطه نظرات رهبری طی کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز در شرایطی هستیم که نیاز به همکاری دوجانبه بین دولت و مجلس در چارچوب وظایف قانونی بوده و باید هرکدام مکمل هم بوده تا بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای روز یکشنبه در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند: روابط مجلس با دولتمردان باید مطابق قانون و شرع باشد، یعنی سوال و تفحص به عنوان حق مجلس وجود داشته باشد اما توهین و دشنام و نسبتِ بدون علم به دولتمردان به هیچ وجه جایز نیست و برخی از این نسبت‌ها حرام شرعی است.

ایشان تصریح کردند:‌ حضور وزرا در یک ماه اول آغاز به کار مجلس و ارائه گزارش از شرایط کشور، کار بسیار خوبی بود اما نباید به وزرا توهین و یا تهمتی زده شود. از برخوردهای احساسی و غیرمنطقی پرهیز شود و بیان دیدگاه و نظر مخالف متین، خردمندانه، قوی و قابل توجیه باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید