۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 52292586

صدها تن از معترضان در شهر بصره خواستار استعفای اسعد العیدانی، استاندار بصره شدند.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایسنا، صدها تن از ساکنان شهر بصره عراق بار دیگر با برپایی اعتراضی استعفای اسعد العیدانی، استاندار بصره را خواستار شدند.

صدها تن از معترضان مقابل ساختمان استانداری بصره در مرکز این شهر تجمع کرده و استعفای العیدانی و رشید فلیح، فرمانده پلیس این استان را به دلیل دست داشتن در سرکوب اعتراض‌ها خواستار شدند.

تظاهرات در استان بصره به رغم درخواست‌ها برای خودداری از هرگونه تجمع به خاطر کرونا ادامه دارد.

پیش از این هم اعتراضات مشابهی با درخواست برکناری اسعد العیدانی، استاندار و رشید فلیح، فرمانده پلیس بصره و تغییر مدیران ادارات دولتی برگزار شد.

العیدانی در واکنش به خواسته‌های معترضان ضمن تکذیب سرکوب اعتراض‌ها در این استان، تاکید کرد که کاملا با استعفا از پستش مخالف است.

او در گفتگویی تلویزیونی اظهار کرد: هرگز از سمتم استعفا نخواهم کرد و هرگز اجازه نخواهم داد استان تخریب شود.

استاندار بصره در ادامه گفت: تعدادی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات اخیر به دستگاه‌های امنیتی و برخی ادارات حمله کردند و ما صدا و تصویر آنها را داریم، در مقابل این حملات دستگاه‌های امنیتی با شیوه‌ای امنیتی و بدون وارد آوردن خسارات از خود دفاع کردند.

استان بصره از اول اکتبر ۲۰۱۹ شاهد درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و معترضانی است که بهبود خدمات، ایجاد فرصت‌های شغلی و مبارزه با فساد را خواستار هستند، در این اعتراض‌ها شماری کشته و زخمی شدند.

در گزارشی که هیات سازمان ملل در عراق (یونامی) اول ماه جاری میلادی منتشر کرد، فاش شد، از اول اکتبر تا ۲۱ مارس گذشته ۴۹۰ تظاهرکننده کشته، ۷۷۸۳ تن زخمی و ۲۵ تن دیگر ناپدید شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید