مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: حذف چهار صفر از پول باعث سرگردانی مردم می‌شود و همین محاسبات قیمت‌ها را هم افزایش می دهد.

به گزارش سلام نو، «مهرداد بائوج لاهوتی» در جلسه علنی روز  دوشنبه در مخالفت با کلیات لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور، گفت: این موضوع از دولت قبل هم مطرح بود، کاش در زمانی که شرایط اقتصادی با ثباتی داشتیم به این کار اقدام می کردیم، آیا در شرایط سخت اقتصادی، حذف چهار صفر به بهبود شرایط کمک خواهد کرد یا خیر.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: در اواخر همین مجلس تصمیم می‌گیریم و مردم انتظار دارند که قیمت‌ها کاهش یابد و تاثیر اقتصادی در زندگی مردم داشته باشد.

لاهوتی ادامه داد: برخی کشورها در شرایط ثبات اقتصادی به لحاظ تورمی، دست به این کار زده‌اند اما ما در شرایطی هستیم که تورم ما ثبات ندارد و به تورم دامن می زند؛ الان دولت عملا این کار را کرده است شما تاثیر اسکناس‌ها و چک پول های ۱۰۰ هزار تومانی را ببینید، تاثیر اقتصادی حذف این چهار صفر در زندگی مردم مشاهده نمی‌شود، اجازه دهید در مجلس آینده این موضوع را با فراغ بیشتری بررسی کند.

وی ادامه داد: اکنون وضعیت کنترل تورم ما نابسامان است و این تغییر باعث سرگردانی مردم می‌شود و همین محاسبات در افزایش قیمت ها هم نقش خواهد داشت؛ این کار را به شرایط مناسبی موکول کنیم که به مردم آسیبی وارد نشود.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید