فردوس حاجیان در حالی که تنها 24 سال سن داشت با ساخت مجموعه شهرك الفبا يا همان  بابا آب داد ، بابا نان داد  به یک چهره ملی در حوزه آموزش تبدیل شد. او چند سالی به دلایلی که هیچ گاه جزئیات آن رسانه ای نشد درگیر ممنوع التصویری بود.

سلام نو – سرویس فرهنگ و هنر: فردوس حاجیان در دهه شصت یکی از محبوب ترین چهره های صداوسیما بود. معلمی که با شخصیت عروسکی مهدا تلاش می کرد با برنامه های جذاب و متنوع کودکان را به یادگیری حروف الفبا علاقه مند کند. خبرها حاکی از این است که حال عمومی این معلم نام آشنا مساعد نیست.

به گزارش سلام نو، فرزند فردوس حاجیان با انتشار کلیپی از پدرش از حال نامساعد او خبر داد. او در این باره نوشته است: حالِ پدرم، اصلا خوب نیست؛ ازش خواستم برام صحبت کنه و اجازه گرفتم ازش فیلم بگیرم تا هم برای خودم نگه دارم، هم کسانی که باعث شدن پدرم به این حال و روز بیوفته، این ویدیو رو ببینن تا شاید بفهمن که چرا این اتفاق‌ها برای پدرم میوفته...خیلی اذیتش کردن، خیلی ...

فردوس حاجیان ملقب به عمو فردوس در دهه شهرک الفبا را ساخت تا بسیاری از کودکان دهه شصتی و دهه هفتادی با شیوه جدیدی که حاجیان در آموزش حروف الفبا داشت خواندن و نوشتن را بهتر فرا بگیرند. شهرک الفبا با بهره گرفتن از شعر و ترانه و به همراه موزیک مخاطبان زیادی پیدا کرده بود به طوری که خیلی از پدران و مادران کودکان دبستانی هم پابه پای فرزندانشان این برنامه را دنبال می کردند.

خود فردوس حاجیان در این باره اظهار کرده است: شهرک الفبا در ابتدا برای کودکان یتیمی که پدرانشان به شهادت رسیده بودند ایجاد شد چرا که من حس می کردم فرزندان شاهد با توجه به مشکلات روحی فراوان که هجران پدر برایشان ایجاد کرده نیازمند عنصر شادی هستند و حس کردم موسیقی و شعر و ترانه و نمایش های عروسکی می تواند در جهت باور و خلاقیت جمعی این بچه ها موثر باشد.

دو سال پیش در سال 96 حاجیان از تولید دوباره شهرک الفبا خبر داد. با این حال به نظر می رسد بیماری او اجازه تولید این برنامه را به او نداده است. فردوس حاجیان جانباز 50 درصد جنگ تحمیلی است. او که گفته می شد عوارض شیمیایی را با خود در طی این سالها تحمل کرده است چندی پیش به دلیل فلج شدن ناگهانی عصب سمت راست صورتش در بیمارستان شفای ساری بستری شد.

فردوس حاجیان در حالی که تنها 24 سال سن داشت با ساخت مجموعه شهرک الفبا یا همان  بابا آب داد ، بابا نان داد  به یک چهره ملی در حوزه آموزش تبدیل شد. او چند سالی به دلایلی که هیچ گاه جزئیات آن رسانه ای نشد درگیر ممنوع التصویری بود.

چندی پیش از بین 20 هزار معلم در جهان، نام فردوس حاجیان در فهرست 50 نامزد اصلی دریافت نوبل بهترین معلم قرار  گرفته است. خبری که البته به خوبی رسانه ای نشد و همین مساله گلایه فردوس حاجیان را نیز به همراه داشت. .

فردوس حاجیان اگرچه در طول دوران تحصیل به خاطر عوارض بیماری شا چندین بار از ادامه تحصیل بازماند اما او دارای مدرک دکتری از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. او یکی از نویسندگان کتاب های درسی دانش آموزان اول و سوم دبستان نیز بوده است.

حاجیان سابقه مدیریت در دانشگاه را هم تجربه کرده است. برخی او را مدیر نزدیک به احمدی نژاد می خواندند با این حال حاجیان بارها تاکید کرده است که هیچ وابستگی جناحی به هیچ کدام از سیاسیون ندارد. او در دولت سه رئیس جمهور مختلف ریاست را تجربه کرده است. از سال 77 تا 88 ریاست دانشکده هنر و معماری به عهده حاجیان بود که دست آخر به خاطر فراهم نبودن امکانات مدنظرش از این سمت استعفا کرد. او همچنین از اردیبهشت 92 تا آذر 93 ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی را عهده دار بود.

فردوس حاجیان متولد دی ماه سال 1342 در قائم شهر است و به عنوان رزمنده لشگر 25 کربلا در جنگ تحمیلی به مقام جانبازی دست پیدا کرده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید