رسانه‌های جهان امروز بطور گسترده به پوشش راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در مقابل سفارت سابق آمریکا در تهران و همچنین سایر استان‌ها پرداختند.

به گزارش سلام نو، طبق روال ۴۰ سال گذشته همزمان با سالروز تسخیر لانه جاسوسی در تهران و روز ملی استکبارستیزی، امروز راهپیمایی گسترده‌ای در سراسر کشورمان به همین مناسبت برگزار شد. بسیاری از رسانه‌ها از جمله خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های آمریکایی به پوشش این راهپیمایی پرداختند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود با اعلام اینکه جمعیت زیادی از مردم ایران روز دوشنبه مقابل سفارت سابق واشنگتن در تهران تجمع کردند، نوشت که ایرانی‌ها پس از گذشته ۴۰ سال باز هم شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند و سالروز تسخیر سفارت آمریکا را گرامی داشتند.

روزنامه‌های نیویورک تایمز و واشنگتن پست نیز در گزارش‌هایی به پوشش این راهپیمایی و ارائه جزئیاتی درباره شعارهای شرکت کنندگان و سابقه تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۹۷۹ پرداختند.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد که هزاران ایرانی روز دوشنبه (امروز) همزمان با چهلمین سال تسخیر سفارت سابق آمریکا در تهران به خیابان آمدند و شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز ضمن ارائه جزئیاتی از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی گزارش داد: معترضان ایرانی پس از گذشت چهل سال بار دیگر در تهران و شهرهای بسیار دیگر به خیابان آمدند و شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی سر دادند.

روزنامه های هاآرتص، عرب نیوز، استار تریبون و پایگاه خبری کانزاس و هرالد نتوورک ازجمله دیگر رسانه‌هایی هستند که راهپیمایی روز ۱۳ آبان را پوشش دادند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید