یک استاندار اظهار کرد که امروز سرمایه‌دار سنگردار است و باید پشت این سنگر آرامش و آسایش را حفظ کنیم

به گزارش سلام نو، اقبال عباسی 9 مهرماه در آیین معارفه رئیس جدید سازمان صمت استان، اظهار کرد: سرمایه‌دار برای سرمایه‌گذاری به مکانی امن، آسوده و حداقل سود نیاز دارد تا امیدوار باشد که امنیت برایش تامین است.

وی با اشاره به اینکه امروزه سرمایه‌دار، سنگردار است، افزود: باید پشت این سنگر آرامش و آسایش حفظ شود، که توسط پنج مدیر بانک و دستگاه اجرایی به راحتی می‌توان مشکل سرمایه‌دار را برطرف کرد.

استاندار گفت: باید به همت مدیران، سیاست‌های موجود و مردم؛ کسب و کار را رونق بخشید گرچه باید خود مشکلات را برطرف کنیم تا مردم به ما امیدوار شوند.

در ادامه الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان با اشاره به شعار سال، گفت: وظیفه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی سنگین شده زیرا مخالفان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی اقتصاد کشور را هدف گرفتند و تلاش تمام مسئولان بخش اقتصادی و خصوصی که در تولید، صنعت، تجارت و سایر بخش‌ها فعالیت دارند را مضاعف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این سازمان از دستگاه‌های تاثیرگذار اقتصادی است، تصریح کرد: با توجه به وجود یک هزار و 274 واحد صنعتی در استان، 246 واحد بیش از 10 کارگر دارد، شاید صنایع سنگین و بزرگ در استان وجود ندارد ولی تلاش می‌شود به دلیل ایجاد اشتغال آسانتر، صنایع کوچک تقویت شود.

نصیری بیان کرد: سهم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از تولید ناخالص ملی 15.6 درصد بوده در صورتی که میانگین کشوری حدود 20 درصد است که باید به میانگین کشوری برسیم، پیش‌بینی امسال در تولید ناخالص ملی استان 11 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در حال حاضر 21 هزار و 399 نفر در بخش صنعت، یک هزار و 850 نفر در بخش معدن و 79 هزار نفر در بخش تجارت استان مشغول به فعالیت هستند که لازم است بخش معدن تقویت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری از حیث بیکاری جزء استان‌های رکوردار کشور است، تصریح کرد: سال گذشته نرخ بیکاری استان 22.8 درصد و در خردادماه امسال به 16.7 درصد رسید، به همین جهت چهارمحال و بختیاری به جهت رفع بیکاری و مبارزه با فقر استان اول شناخته شده است.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون 750 میلیارد تومان تسهیلات به جامعه تولیدی استان تزریق شده است.

نصیری خاطرنشان کرد: گرچه مشکلات وجود دارد ولی شرایط چند سالی است که به ثبات رسیده و باید ادامه یابد تا به شرایط مطلوب‌تر دست یابیم./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید