نماینده مردم تهران در مجلس افزود: غفلت، انحراف یا فراموش شدن افکار و اندیشه‌های امام خمینی (ره) در سایه بی‌توجهی دراز مدت به دیدگاه‌های سیاسی – الهی بنیانگذار جمهوری اسلامی ضربات زیادی را به عملکرد مسؤولان در سطوح مختلف مدیریتی و اداره کشور زده است.

به گزارش سلام نو، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شیخ   گفت: اندیشه‌های امام از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت است. دالّ مرکزی اندیشه حضرت امام در حوزه‌های دین‌شناختی، سیاسی، عرفانی، کلامی، فلسفی و اخلاقی، پیوند بین دین و زندگی است و این امر در خارج و داخل، حوزه‌های علمیه، مجامع دانشگاهی و در سطح جامعه، دشمنان زیادی داشته و دارد و متأسفانه در این زمینه متولیان امر غفلت کرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه کسانی از به فراموشی سپردن دیدگاه‌های امام خمینی (ره) و یا تحریف این دیدگاه‌ها سود می‌برند، گفت: غفلت، انحراف یا فراموش شدن افکار و اندیشه‌های امام خمینی (ره) در سایه بی‌توجهی دراز مدت به دیدگاه‌های سیاسی – الهی بنیانگذار جمهوری اسلامی ضربات زیادی را به عملکرد مسوولان در سطوح مختلف مدیریتی و اداره کشور زده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ پرسش دیگر ایسنا مبنی بر اینکه احیا و ترویج دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره) بر عهده چه کسانی است و سکوت این افراد چه خطراتی به دنبال خواهد داشت، گفت: همه دلسوزان و مسوولان در این زمینه تکلیف دارند اما تکلیف یاران، شاگردان و دوست‌داران امام تکلیف مضاعفی است. حوزه نشر آثار امام خمینی (ره) و رسانه‌ها باید در راستای صیانت از اندیشه‌ها و دیدگاه‌های حضرت امام و ترویج تفکرات و نگرش ایشان به امور مختلف فعال‌تر از گذشته وارد کار شوند.

شیخ ادامه داد: رویکرد امام در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی به ویژه حمایت از محرومان، مبارزه با مستکبران و حمایت از مستضعفان جهان یک خروجی بزرگ داشت که برحسب زمان و مکان، هر یک ساز و کار خاصی دارد که بسته به دوره‌های زمانی مختلف، متغیر است. به طور مثال عده‌ای در زمان حیات امام (ره) برای حمایت از نهضت‌های اسلامی درصدد جنگ با دنیا بودند اما امام جلوی صاحبان این تفکر را گرفتند و دیپلماسی فعال و حمایت‌های معنوی را در دستورکار نظام سیاسی کشور قرار دادند و صد البته باید مراقب بود با توجه به حساسیت‌های دوران معاصر از این چارچوب خارج نشویم./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید