خانه سبز دنیای خاص خود را به تصویر می کشید.سادگی و صمیمیت در روابط اصلی ترین حرف این سریال بود.

خانه سبز یکی از موفق ترین مجموعه های تلویزیونی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود که در نیمه دهه ی هفتاد از شبکه دوم پخش می شد.

بیژن بیرنگ و مسعود رسام؛ دو پارتنر همیشه موفق

بیژن بیرنگ و مسعود رسام دو پارتنر همیشه موفق این کار را با یکدیگر ساختند و خانه سبز توانست از همان روزهای ابتدایی که روی آنتن رفت مخاطبان زیادی را جلب کند به طوری که آمار طرفدارانش بسیار بیشتر از کار مشترک قبلی این دو هنرمند یعنی همسران شد.

خانه سبز جزء مجموعه های تلویزیونی با ژانر اجتماعی- خانوادگی و روایت ساکنان یک خانه بود که با هم نسبت خانوادگی و فامیلی داشتند و اتفاقات متفاوتی برای آن ها رخ می داد.

حضور بازیگران مطرح و موفق در خانه سبز

بازیگران مطرحی در این مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش پرداختند.زنده یاد خسرو شکیبایی در نقش رضا صباحی وکیل دادگستری که شخصیت اصلی و راوی داستان بود. مهرانه مهین ترابی در نقش عاطفه صدر، وکیل دادگستری و همسر رضا صباحی،رامبد جوان در نقش فرید صباحی، پسر رضا صباحی و عاطفه صدر و همچنین نقش تابلوی جد بزرگوار خانواده صباحی،آتنه فقیه نصیری در نقش لیلی،همسر فرید صباحی،داریوش اسد زاده در نقش آقاجون، پدر رضا صباحی، زنده یاد حمیده خیرآبادی در نقش خانم جون، مادر رضا صباحی، اکرم محمدی در نقش نرگس،خواهر رضا صباحی،آرش نادی در نقش علی کوچولو تنها فرزند نرگس صباحی،فرخ نعمتی در نقش پدر علی کوچولو(صرفاً در چند قسمت به عنوان مهمان حضور یافت)،اسماعیل محرابی در نقش معلم مدرسه علی کوچولو و پس از آن همسر نرگس صباحی،فخرالدین صدیق شریف در نقش قاضی و رئیس دادگاه خانواده به ایفای نقش پرداختند.

مجموعه تلویزیونی خانه سبز،یکی از سریال های پرخاطره و ماندگار تلویزیون ایران در سال ۷۵می باشد که هنوز جایش سبز است.سریالی که بیژن بیرنگ در مصاحبه ای عنوان کرده که برای ساختن آن سختی ای نکشیدند و مدیر وقت شبکه برای پخش آن بسیار کمک کرد.

بازیگران سریال خانه سبز بازی های ماندگاری از خود به جای گذاشتند که زنده یاد خسرو شکیبایی یکی از آن ها بود که در نقش رضا صباحی توانست خوش بدرخشد.

رامبد جوان یا فرید جینگلبردِ خانه سبز و آن شیطنت های خاصش از دیگر موفقیت های این سریال بود که نقش او هنوز در ذهن مخاطبان ماندگار شده است.

مهرانه مهین ترابی هم توانست به خوبی نقش مادر خانواده را ایفا کند.

سریال خانه سبز چند نسل متفاوت را در یک ساختمان نشان می داد از پدر بزرگ و مادر بزرگ تا علی کوچولو.

زنده یاد خسرو شکیبایی با صدای زیبا و خاصش روایت گر آغاز سریال بود که چنین می گفت:خونه باید سبز باشه. سبزِ سبزِ سبز که تیتراژ مجموعه تلویزیونی خانه سبز را در فهرست ماندگارترین تیتراژها قرار داد.

یکی از نکات جالب مجموعه تلویزیونی خانه سبز لوکیشن آن، که متعلق به خانواده ی مشهور رجبی بود.خانه آن ها لوکیشن اغلب مجموعه های ساخته شده آن سال ها بود و نام خانواده رجبی در تیتراژ های اغلب سریال های آن زمان وجود داشت.

برخی از عوامل مجموعه تلویزیونی خانه سبز

کارگردانان:بیژن بیرنگ-مسعود رسام

نویسنده:بیژن بیرنگ

مشاور روانشناسی:دکتر عیسی جلالی

گریم:مریم شکرایی- همایون ایزدپناه

تدوین:حسین احمدی

آهنگساز:بهرام دهقانیار

خواننده:علی تفرشی

طراح صحنه و لباس: ملک جهان خزایی

طراح نور: منوچهر شمسایی

مدیر تولید:مهران رسام

صدا:رضا کشاورز

دستیار کارگردان و برنامه ریز: همایون ایزد پناه

تصویربرداران: محمد رضا کاظمی - سهیل نوروزی

نظر دو نفر از عوامل مجموعه تلویزیونی خانه سبز

مهرانه مهین ترابی یکی از بازیگران اصلی این سریالِ پُرخاطره درخصوص علت ماندگاری خانه سبز گفته است که خانه سبز داستان محبت، صمیمیت و سادگی روابط انسان ها را تعریف می کند.

خانه سبز دنیای خاص خود را به تصویر می کشید.سادگی و صمیمیت در روابط اصلی ترین حرف این سریال بود.

آتنه فقیه نصیری نیز در خصوص ماندگاری خانه سبز گفته است که متن بسیار خوب و گروه بازیگران و صمیمیت پشت صحنه باعث موفقیت این مجموعه شدند.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید