بوی بد زیر بغل، مشکلی رایج و آزاردهنده برای بسیاری از افراد است. همراه باشید و از راهکار این مشکل بدانید.

بهترین راهکار رفع بوی بد زیر بغل

به گزارش سلام نو آنطور که عصر ایران نوشته است بوی بد زیر بغل، مشکلی رایج و آزاردهنده است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اما خبر خوب این است که دانشمندان دانشگاه متروپولیتن اوزاکا راه حلی نوین برای این معضل یافته‌اند.

عامل بوی بد زیر بغل

عرق به تنهایی بوی بدی ندارد. اما باکتری‌های موجود در غدد آپوکرین (غدد عرقی که در زیر بغل، کشاله ران و پلک‌ها یافت می‌شوند) عرق را تجزیه می‌کنند و ترکیباتی با بوی نامطبوع تولید می‌کنند. نوع و میزان این باکتری‌ها در افراد مختلف متفاوت است و همین امر باعث ایجاد تنوع در بوی زیر بغل می‌شود.

راه حل‌های رایج

معمولاً افراد برای رفع بوی بد زیر بغل از دئودورانت‌ها استفاده می‌کنند. دئودورانت‌ها با مسدود کردن منافذ غدد عرقی یا خنثی کردن بوی باکتری‌ها، به طور موقت مشکل را حل می‌کنند. اما راه حل‌های دائمی‌تری نیز وجود دارد، مانند لیزر یا جراحی غدد آپوکرین.

کشف جدید

محققان دانشگاه متروپولیتن اوزاکا در پژوهشی جدید، روشی نوین برای از بین بردن باکتری‌های مولد بوی بد زیر بغل ارائه کرده‌اند. آنها با استفاده از لیزین، نوعی اسید آمینه، موفق به هدف قرار دادن و از بین بردن باکتری "استافیلوکوکوس هومینیس" شده‌اند که نقش اصلی را در ایجاد بوی نامطبوع زیر بغل ایفا می‌کند.

مزایای این روش

  • هدفمند: لیزین فقط باکتری "استافیلوکوکوس هومینیس" را هدف قرار می‌دهد و به سایر باکتری‌های مفید پوست آسیب نمی‌رساند.
  • موثر: آزمایشات نشان داده است که لیزین در از بین بردن باکتری "استافیلوکوکوس هومینیس" و در نتیجه کاهش بوی بد زیر بغل بسیار موثر است.
  • ایمن: مطالعات اولیه نشان داده است که لیزین عوارض جانبی قابل توجهی ندارد.

امید به آینده

این کشف نویدبخش رویکردی جدید در درمان بوی بد زیر بغل است. محققان امیدوارند با انجام مطالعات بیشتر، این روش را به مرحله درمان بالینی برسانند و به افراد مبتلا به این مشکل رایج کمک کنند.

نقل قول از محققان:

  • دکتر "میکی واتانابه" از اعضای گروه ایمنی‌شناسی و ژنومیک و گروه پوست دانشگاه متروپولیتن اوزاکا می‌گوید: "بوی زیر بغل یکی از معدود اختلالات پوستی است که باکتری‌ها عامل اصلی آن هستند. اگرچه بسیاری از بیماران از بوی زیر بغل رنج می‌برند اما گزینه‌های درمانی کمی وجود دارند. ما معتقدیم که این پژوهش به ارائه یک درمان جدید می‌انجامد."

منبع:

  • این پژوهش در "Journal of Investigative Dermatology" به چاپ رسیده است.
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید