در جنگ عزه بیش از ده هزار زن از جمله ۶ هزار مادر در غزه کشته شده اند و بیش از ۱۹ هزار کودک یتیم بر جای مانده است.

۱۹ هزار کودک در غزه یتیم شده‌اند
به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، سازمان ملل اعلام کرد که در جنگ غزه بیش از ۶ هزار مادر شهید و بیش از ۱۹ هزار کودک یتیم شده‌اند.

به نقل از روسیاالیوم، سازمان زنان وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که بیش از ده هزار زن از جمله حدود ۶ هزار مادر از ۷ اکتبر تاکنون در نوار غزه شهید شده‌اند.

سازمان ملل متحد در جدیدترین گزارش اجتماعی خود درباره پیامدهای جنگ غزه برای زنان و دختران اعلام کرد که با گذشت شش ماه از آغاز جنگ، بیش از ده هزار زن از جمله ۶ هزار مادر در غزه کشته شده اند و در نتیجه، بیش از ۱۹ هزار کودک یتیم بر جای مانده است.

در این گزارش آمده است: «اما زنانی که از بمباران و عملیات نظامی زمینی اسرائیل جان سالم به در برده‌اند، آواره و بیوه شده و با خطر گرسنگی مواجه هستند و این پیامدهای منفی علیه زنان غزه، جنگ کنونی را به جنگ علیه زنان تبدیل کرده است».

طبق گزارش سازمان ملل، بیش از یک میلیون زن و دختر در غزه با گرسنگی فاجعه بارو تقریبا بدون دسترسی به غذا، آب آشامیدنی سالم و سرویس بهداشتی مواجه هستند که آن‌ها را در معرض خطرهای تهدید کننده علیه حیات قرار می‌دهد.

همچنین دسترسی به آب تمیز به ویژه برای مادران شیرده و زنان باردار که نیاز به مصرف روزانه مقادیر بیشتری آب و کالری نسبت به دیگران دارند، یک موضوع حیاتی به شمار می‌رود.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که جنگ غزه تاکنون ۳۳ هزار و ۸۴۳ شهید و ۷۶ هزار و ۵۷۵ زخمی بر جای گذاشته است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید