مناره ییولی، یادگاری از دوران طلایی سلجوقیان، با معماری باشکوه و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، سفری به اعماق تاریخ و فرهنگ آنتالیا را به شما هدیه می‌دهد.

مناره ییولی؛ سفری به اعماق تاریخ و معماری آنتالیا

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است مناره ییولی، نگین درخشان شهر آنتالیا، با قدمتی ۸۰۰ ساله، شاهدی بر تاریخ پر فراز و نشیب این شهر و مقصدی محبوب برای گردشگران است. این مناره با معماری منحصر به فرد و چشم‌اندازهای خیره‌کننده، هر ساله مسافران بی‌شماری را به خود جذب می‌کند.

سفری به گذرگاه زمان:

در قرن سیزدهم میلادی، در دوران حکومت سلجوقیان، مسجد علاءالدین در مرکز ** میدان کال ایچی** بنا شد. این مسجد که از مهم‌ترین و مشهورترین مساجد ترکیه به شمار می‌رود، بر روی خرابه‌های یک کلیسا ساخته شده و مناره ییولی، همچون نگینی بر فراز آن می‌درخشد.

معماری ییولی، جلوه‌ای از هنر و ظرافت:

نام ییولی به معنای شیاردار است و به شیارهای زیبای این مناره ۳۸ متری اشاره دارد. این مناره بر روی پایه‌ای مربع شکل از آجرهای قرمز و فیروزه‌ای بنا شده و به استوانه‌ای هشت ضلعی و کنگره‌دار ختم می‌شود.

پیمودن پله‌های تاریخ:

۹۰ پله شما را به بالای مناره می‌رساند، جایی که می‌توانید از تماشای دریای مدیترانه و شهر قدیمی آنتالیا با خانه‌ها و کوچه‌های تاریخی‌اش لذت ببرید.

مناره ییولی؛ سفری به اعماق تاریخ و معماری آنتالیا

مجموعه‌ای از شگفتی‌ها:

مناره ییولی بخشی از مجموعه‌ای بزرگ است که شامل مسجد علاءالدین، مدرسه غیاث الدین کیخسرو، منزل درویش سلجوقی، حمام سلجوقی، مدرسه آتابی و مقبره نگار خاتون و مهمت بی می‌شود. هر کدام از این بناها، با معماری و تاریخ منحصر به فرد خود، گنجینه‌ای از هنر و فرهنگ سلجوقیان را به نمایش می‌گذارند.

نکاتی برای بازدید:

  • مسجد علاءالدین در حال حاضر به عنوان محل عبادت مورد استفاده قرار می‌گیرد و در زمان عبادت، بازدیدکنندگان نمی‌توانند از آن دیدن کنند.
  • خانم‌ها برای ورود به مسجد باید حجاب اسلامی داشته باشند.
  • ورود به محوطه مجموعه رایگان است، اما برای بازدید از مدرسه غیاث الدین کیخسرو و مقبره نگار خاتون و مهمت بی باید بلیط تهیه کنید.
  • بهترین زمان برای بازدید از مناره ییولی صبح زود یا اواخر بعد از ظهر است، زمانی که از ازدحام جمعیت کاسته شده است.

مناره ییولی؛ سفری به اعماق تاریخ و معماری آنتالیا

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید