ظاهرا برخی از کارمندان دولت آمریکا قصد دارند به خاطر جنگ غزه و در اعتراض به حمایت دولت این کشور از رژیم صهیونیستی استعفا کنند.

موج استعفا کارمندان دولتی آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از راه می‌رسد

به گزارش ایرنا روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، شماری از کارمندان دولتی آمریکا گفته‌اند قصد دارند در اعتراض به موضع دولت این کشور در قبال جنگ در غزه استعفا کنند.

پیش تر یکصد کارمند وزارت خارجه آمریکا در یادداشتی رئیس‌جمهور این کشور را به انتشار اطلاعات گمراه‌کننده در جنگ غزه متهم کرده و اظهار کرده بودند که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب جنایت جنگی شده است.

همچنین بیش از ۱۳۰ تن از کارکنان وزارت امنیت داخلی آمریکا در نامه‌ای از دولت این کشور خواسته بودند که برای آتش‌بس فوری در غزه اقدام کند.

بیش از ۷۰۰ تن از کارکنان بالغ بر ۳۰ آژانس و وزارتخانه آمریکا هم در ماه نوامبر در نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهور این کشور از وی درخواست کردند تا از آتش‌بس در غزه حمایت کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید