روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم» به نقل از یک منبع که در جریان مذاکرات آتش‌بس با حماس قرار دارد، خبر داد که مانع اصلی در مذاکرات بین اسرائیل و حماس از میان برداشته شده است.

آخرین خبرها درباره آتش بس جنگ غزه / رفع مانع اصلی در مذاکرات

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» به نقل از یک منبع که در جریان مذاکرات آتش‌بس با حماس قرار دارد، خبر داد که مانع اصلی در مذاکرات بین اسرائیل و حماس از میان برداشته شده است.

رسانه‌های اسرائیلی روز گذشته خبر دادند که با موافقت کابینه جنگی اسرائیل، یک هیأت از تل‌آویو برای انجام مذاکرات بیشتر درباره توافق تبادل اسرا عازم قطر خواهد شد.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» شامگاه امروز شنبه به نقل از یک منبع که در جریان مذاکرات آتش‌بس با حماس قرار دارد، گزارش داد: «مانع اصلی در [مذاکرات] بین اسرائیل و حماس از میان برداشته شده است».

این روزنامه هیچ اشاره‌ای به این مانع نکرده است، ولی برخی از مسئولان صهیونیست بارها، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را مسئول شکست مذاکرات می‌دانند؛ زیرا وی فقط به دنبال طولانی کردن جنگ علیه غزه است.

نتانیاهو چندی پیش مدعی شد که «نابودی حماس»، فقط خواسته شخصی وی نیست، بلکه بیشتر صهیونیستها در این زمینه با وی هم عقیده هستند. نتانیاهو همچنین گفت که دولت آمریکا نیز به دنبال نابودی حماس است.

شبکه 13 رژیم صهیونیستی خبر داد که قرار است نتانیاهو در کابینه جنگی خود، مسئله توافق تبادل اسرا با حماس را بررسی کند.

«باراک راوید» خبرنگار وبگاه اسرائیلی «والا» در این باره گفت بعد از آنکه تل‌آویو از خواسته‌های حماس در مذاکرات آتش‌بس و توافق تبادل اسرا مطلع شد، کابینه جنگ تصمیم گرفت هیأتی را به قطر اعزام کند.

حماس روز گذشته به میانجی مصری و قطری شروط خود در خصوص مذاکره آتش‌بس را اعلام کرد که در آن بر 4 خواسته ضروری به منظور اجرای توافق تبادل اسرا با اسرائیل تاکید شده است.

حماس بر لزوم توقف حملات در نوار غزه، کمک‌رسانی و بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه و خروج نیروهای اسرائیلی از این منطقه تاکید کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید