وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که این کشور الحاق کریمه به اراضی روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد

ترکیه: الحاق کریمه به اراضی روسیه را به رسمیت نمی‌شناسیم

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، میدل ایست نیوز: وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای به مناسبت دهمین سالگرد الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه تاکید کرد که این کشور الحاق کریمه به اراضی روسیه را به رسمیت نمی شناسد و بار دیگر بر حمایت خود از تمامیت ارضی اوکراین تاکید می کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه را به عنوان یک عمل انجام شده به رسمیت نمی شناسد و آن را نقض قوانین بین المللی قلمداد می کند.

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه آورده است، 10 سال از الحاق جمهوری خودمختار کریمه اوکراین به فدراسیون روسیه در یک همه پرسی غیرقانونی که در 16 مارس 2014 برگزار شد، می گذرد و این در حالی است که ترکیه با دقت اوضاع و تحولات این منطقه بویژه ترک های تاتار این شبه جزیره را نزدیک زیر نظر دارد و این موضوع را در فهرست اولویت‌های خود نگه خواهد داشت.

تاتارهای شبه جزیره کریمه یک گروه قومی ترکیه ای هستند که این شبه جزیره را موطن اصلی خویش می دانند در حالی که در معرض کوچ اجباری به سمت روسیه مرکزی، سیبری و کشورهای ترک زبان آسیای مرکزی که تحت حاکمیت شوروی سابق بوده اند، قرار گرفتند.

گفتنی است پس از برگزاری همه پرسی یک جانبه 16 مارس 2014 که روسیه شبه جزیره کریمه اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد، جامعه بین المللی این اقدام را به رسمیت نشناخت و به دنبال آن، امریکا و اتحادیه اروپا تحریم هایی علیه مسکو وضع کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید