صادق آهنگران نوحه خوان با حضور در برنامه ایران دوست‌داشتنی خاطره جالبی از خودش با مرحوم حسین پناهی بازیگر صحبت کرد این ویدیو در فضای مجازی منتشر شد مورد توجه ماربران‌قرار گرفت.

خاطره جالب صادق آهنگران از مرحوم حسین پناهی بازیگر + فیلم

به گزارش سلام نو، صادق آهنگران متولد ۱۳۳۶ در اهواز، نوحه خوان است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته زبان و ادبیات فارسی می باشد، در جنگ بیشتر مداحی می کرد و حالا بازنشسته سپاه پاسداران با درجه سرتیپ دومی است.

در اهواز به دنیا آمد اما اصالتا اهل شهر دزفول می باشد، در یک خانواده مذهبی اهل مسجد پرورش یافت و صدای خوب اش را به ارث رسیده از پدرش می داند به این ترتیب با نوحه سرایی در هیئت های مذهبی شروع کرد.

با شروع جنگ ایران و عراق در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ عازم جنگ شد و تا عملیات طریق القدس در آذر ماه ۱۳۶۰ همزمان با نوحه خوانی در عملیات ها نیز حضور داشت.

در نهایت بعد از این تاریخ به دستور محسن رضایی (فرمانده وقت سپاه) اسلحه را کنار گذاشت و صرفا مشغول نوحه سرایی و آماده کردن جوانان از نظر روحی و روانی برای جنگ شد.

سال ۵۹ وقتی ۲۳ ساله بود قبل از عملیات هویزه با خواندن نوحه ‘ای شهیدان به خون غلتان خوزستان درود’ در حضور امام خمینی (ره) در بین عراقی ها به بلبل امام خمینی مشهور شد.

ای لشکر صاحب زمان آماده باش، نوای کاروان از دیگر نوحه های مشهور ایشان است.

حاج صادق آهنگران در همان اوایل شهرت در سال ۱۳۵۹ که ۲۳ ساله بود با همسرش که ۱۵ ساله بود ازدواج کرد که ثمره آن ۳ فرزند پسر و ۱ فرزند دختر می باشد.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید