پاول الکساندر (Paul Alexander)، مردی که هفت دهه را با یک ریه آهنی زندگی کرد، در ۷۸ سالگی درگذشت.

مرگ ناگهانی مردی ۷۰ سال به جای ریه با یک بشکه آهن زندگی می کرد! + عکس

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از آی‌ای نوشت: هنگامی که پاول در شش سالگی در سال ۱۹۵۲ به فلج اطفال مبتلا شد، زندگی او تغییر غیرمنتظره‌ای کرد و او مجبور شد تقریباً ۷۰ سال با یک ریه آهنی زندگی کند.

پاول ریچارد الکساندر که بیش از ۷۰ سال در یک ریه آهنی زندگی می‌کرد، در سن ۷۸ سالگی درگذشت. او در دالاس، تگزاس زندگی می‌کرد.

در پستی که در صفحه شخصی او منتشر شده آمده است: «پاول الکساندر، مردی در ریه آهنین دیروز درگذشت.» داستان او تأثیر مثبتی بر مردم سراسر جهان گذاشت. پاول یک الگوی باورنکردنی بود که همچنان در یادها باقی خواهد ماند.

زندگی با ریه آهنی

با وجود چالش‌هایی که پاول با آن‌ها روبرو بود، روح او ناگسستنی باقی ماند. او تحصیلات خود را ادامه داد و دو مدرک حقوق گرفت و به یک نویسنده تبدیل شد. علاوه بر این، پاول در جهت افزایش آگاهی در مورد فلج اطفال کار کرد.

پاول در ادامه کتابی درباره تجربیات زندگی خود نوشت که تکمیل آن پنج سال طول کشید و اکنون توسط مردم سراسر جهان خوانده می‌شود.

در سال ۱۹۵۲، او برای بازی با برادر بزرگترش بیرون رفت، اما با تب، درد بدن و خستگی برگشت. پاول شش ساله مبتلا به فلج اطفال تشخیص داده شد. ویروس فلج اطفال به اعصاب نخاع و ساقه مغز حمله می‌کند و در شدیدترین شکل خود می‌تواند باعث فلج شود. اگرچه پاول جان سالم به در برد، اما بیماری شدید، او را از گردن به پایین فلج کرد و او دیگر نتوانست آزادانه نفس بکشد. او می‌توانست فقط سر، گردن و دهانش را حرکت دهد.

در آن زمان، پزشکان پاول جوان را داخل ریه آهنی قرار دادند که به او کمک می‌کرد نفس بکشد. این وسیله استوانه‌ای که تمام بدن به جز سر را می‌پوشاند با ایجاد فشار منفی بر روی قفسه سینه و شکم به عمل تنفس کمک می‌کند. این دستگاه بیش از ۷۰ سال به پاول کمک کرد تا نفس بکشد.

مردی که ۷۰ سال با یک ریه آهنی زندگی کرد، درگذشت

به رغم اختراع دستگاه‌های تنفس مصنوعی پیشرفته در دهه ۱۹۶۰، پاول همچنان به استفاده از این ریه آهنی ادامه داد. او یکی از آخرین افرادی در جهان بود که به استفاده از ریه‌های آهنی برای تنفس ادامه می‌داد.

در اواسط دهه ۱۹۰۰، فلج اطفال ده‌ها هزار نفر را مبتلا می‌کرد و سالانه جان هزاران نفر را می‌گرفت. این بیماری عفونی سیستم عصبی مرکزی را مورد هدف قرار می‌دهد و منجر به فلج می‌شود.

مقامات بهداشتی پس از یک کمپین طولانی واکسیناسیون در سال ۱۹۷۹، ایالات متحده را به لطف ابداع تاریخی واکسن فلج اطفال توسط یوناس سالک، ویروس شناس، عاری از فلج اطفال اعلام کردند.

فلج اطفال که زمانی یک بیماری شایع بود، اکنون به لطف برنامه‌های گسترده واکسیناسیون در بیش از ۱۰۰ کشور ریشه‌کن شده است. فقط تعداد کمی از کشورها هنوز موارد منظم ابتلا به فلج اطفال را گزارش می‌کنند.

اگرچه پاول دنیا را ترک کرد، اما میراث او چراغی از امید و قدرت برای نسل‌های آینده خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید